Orasul in care s-a impus limita de viteza de 30 de kilometri pe ora. Motivul pentru care primarul a luat aceasta decizie
O mare metropola se pregateste pentru generalizarea limitei de viteza de 30 kilometri pe ora pe intreg cuprinsul sau, o decizie motivata de considerente de securitate si de determinarea de a lupta impotriva poluarii, informeaza AFP.
"Vom construi un oras respirabil", promite Eric Piolle, primar ecologist de un an si jumatate al orasului Grenoble de la poalele Alpilor, cunoscut pentru aerul poluat.
De la 1 ianuarie 2016, viteza va fi limitata la 30 kilometri pe ora pe 80% dintre rutele din orasul cu 160.000 locuitori, fata de numai 25% in momentul de fata.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Aceasta limitare va fi generalizata in alte 42 de subdiviziuni administrative ale orasului Grenoble din cele 49 existente, care alcatuiesc o aglomerare urbana de peste o jumatate de milion de locuitori, a anuntat marti comunitatea Grenobles Alpes Métropole.
Este pentru prima data cand in Franta o aglomerare urbana de aceasta dimensiune ia o astfel de decizie, in vigoare pana acum in unele orase mai mici.
Primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, s-a angajat la randul sau sa generalizeze limita de viteza la 30 kilometri pe ora pana in anul 2020.
Grenobles Alpes Métropole a subliniat ca o viteza de 30 kilometri pe ora reduce riscul de deces de noua ori in raport cu un soc produs la viteza de 50 de kilometri pe ora.
"Un vehicul rareori ajunge la 50 kilometri pe ora in oras. Aceste varfuri de viteza cresc consumul, zgomotul de fond si poluarea aerului pentru ca, in cele din urma, sa aiba un efect foarte mic asupra vitezei medii si asupra timpului calatoriei", a adaugat comunitatea.
"Masina nu este singura responsabila de poluare, dar micsorarea vitezei de circulatie (...) este un inceput pentru o solutie in acest sens", sustine Eric Piolle.
Dincolo de trafic, orasul Grenoble doreste, de asemenea, sa reinventeze spatiul public prin intermediul vegetatiei, sa creeze facilitati pentru copii, persoanele in varsta si biciclisti, zone de intalniri si pietonale.
De la sosirea la putere a ecologistilor in martie 2014, Grenoble a devenit primul oras european care interzice panourile stradale pentru a le inlocui cu copaci.