Orasul in care s-a impus limita de viteza de 30 de kilometri pe ora. Motivul pentru care primarul a luat aceasta decizie

trafic

O mare metropola se pregateste pentru generalizarea limitei de viteza de 30 kilometri pe ora pe intreg cuprinsul sau, o decizie motivata de considerente de securitate si de determinarea de a lupta impotriva poluarii, informeaza AFP.

"Vom construi un oras respirabil", promite Eric Piolle, primar ecologist de un an si jumatate al orasului Grenoble de la poalele Alpilor, cunoscut pentru aerul poluat.

De la 1 ianuarie 2016, viteza va fi limitata la 30 kilometri pe ora pe 80% dintre rutele din orasul cu 160.000 locuitori, fata de numai 25% in momentul de fata.

Aceasta limitare va fi generalizata in alte 42 de subdiviziuni administrative ale orasului Grenoble din cele 49 existente, care alcatuiesc o aglomerare urbana de peste o jumatate de milion de locuitori, a anuntat marti comunitatea Grenobles Alpes Métropole.

Este pentru prima data cand in Franta o aglomerare urbana de aceasta dimensiune ia o astfel de decizie, in vigoare pana acum in unele orase mai mici.

Citește și
tren oprit in gara in Romania
De la 1 octombrie, trenurile NU vor mai pleca din gari. Anuntul facut de angajatii CFR

Primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, s-a angajat la randul sau sa generalizeze limita de viteza la 30 kilometri pe ora pana in anul 2020.

Grenobles Alpes Métropole a subliniat ca o viteza de 30 kilometri pe ora reduce riscul de deces de noua ori in raport cu un soc produs la viteza de 50 de kilometri pe ora.

"Un vehicul rareori ajunge la 50 kilometri pe ora in oras. Aceste varfuri de viteza cresc consumul, zgomotul de fond si poluarea aerului pentru ca, in cele din urma, sa aiba un efect foarte mic asupra vitezei medii si asupra timpului calatoriei", a adaugat comunitatea.

"Masina nu este singura responsabila de poluare, dar micsorarea vitezei de circulatie (...) este un inceput pentru o solutie in acest sens", sustine Eric Piolle.

Dincolo de trafic, orasul Grenoble doreste, de asemenea, sa reinventeze spatiul public prin intermediul vegetatiei, sa creeze facilitati pentru copii, persoanele in varsta si biciclisti, zone de intalniri si pietonale.

De la sosirea la putere a ecologistilor in martie 2014, Grenoble a devenit primul oras european care interzice panourile stradale pentru a le inlocui cu copaci.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Proiect controversat in centrul Capitalei. Un bulevard ar putea fi inchis pentru masini, ca in vremea lui Ceausescu
Proiect controversat in centrul Capitalei. Un bulevard ar putea fi inchis pentru masini, ca in vremea lui Ceausescu

Accesul masinilor pe bulevardul dintre Piata Unirii si Palatul Parlamentului ar putea fi interzis, potrivit unui plan prezentat Primariei Capitalei.

De la 1 octombrie, trenurile NU vor mai pleca din gari. Anuntul facut de angajatii CFR
De la 1 octombrie, trenurile NU vor mai pleca din gari. Anuntul facut de angajatii CFR

Dupa greva controlorilor de trafic, se pregateste si greva ceferistilor. Sindicatele feroviare ameninta cu oprirea lucrului.

Campania inedita prin care timisorenii isi promoveaza orasul. Cum vor sa castige cu flotari titlul de Capitala Europeana
Campania inedita prin care timisorenii isi promoveaza orasul. Cum vor sa castige cu flotari titlul de Capitala Europeana

Locuitorii din Timisoara sunt invitati sa depuna toate eforturile pentru ca orasul lor sa candideze la titlul de Capitala Culturala Europeana in anul 2021.

Recomandări
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan

Liberalul Crin Antonescu este varianta cea mai vehiculată pentru poziția de candidat comun al alianței PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale. Paradoxal, însă, nominalizarea sa este întârziată pentru că PNL ar înclina și spre Nicușor Dan.