Hyundai, record de lansari. i20, i30 si i40, trei modele noi intr-o singura zi. FOTO
Coreenii s-au trezit la sfarsitul anului sa incurce planurile concurentei pe 2015. Masinile s-au schimbat mult.
i20 Coupe este cel mai important model dintre cele lansate. In primul rand pentru ca este o masina noua (coupe), in al doilea rand pentru ca arata alt design. Unul bine ales pentru o masina gandita ca versiune sport a modelului original. Motoarele au ramas insa aceleasi. Cele mai puternice sunt 1.4 benzina 100 de cai si 1.4 diesel 90 de cai. Din vara incolo, Hyundai baga in oferta inca doua motoare pe benzina, ambele turbo, de 100 si 120 de cai.
Pentru i30, Hyundai s-a gandit doar la un facelift, dar destul de observabil. Exista un motor mai puternic, turbo, de 1.6 litri benzina si 190 de cai. Masina iese la vanzare din primvara. Noul i30 o sa vina cu dotari un nivel mai sus decat generatia asta. Printre ele o sa fie si scaunele ventilate (aer rece), o premiera in clasa asta pentru clientii unei marci nonpremium. Masina o sa mai aiba si parcare automata, cu acceleratia si frana controlate de catre sofer. Coreenii au scazut consumul motorului de 1.4 litri si 100 de cai la 5.6 l / 100 km de la 6 l / 100 km. Cutia de viteze automata este cu 7 trepte si dublu- ambreiaj.
Spre sfarsitul lui 2015, Hyundai scoate si o serie ultrasport, cu numele N. Primul model va fi chiar i30, cu un motor de 1.6 litri in 2 trepte de putere: 250 si 300 de cai.
i40 s-a schimbat si el putin. La ambele variante (berlina si break). La grila si la farurile care acum au LED-uri se vede cel mai bine asta. Linia a ramas aceeasi. Motoarele sunt tot doua pe benzina si un diesel, intre 115 si 135 de cai putere.
Hyundai spune ca a mai lucrat la programul care distribuie cuplul intre roti pe viraje. Cutiile de viteze sun una manuala cu 6 trepte si cea automata cu 7 viteze si dublu-ambreiaj.
Pentru varianta break o sa fie si un sistem electronic pentru reglarea amortizoarelor de pe spate. In pachetul de siguranta o sa fie optional si functia de citire a indicatoarelor rutiere de viteza.
Text: Alexandru Banu, www.incont.ro