Hyundai, record de lansari. i20, i30 si i40, trei modele noi intr-o singura zi. FOTO

hyundai

Coreenii s-au trezit la sfarsitul anului sa incurce planurile concurentei pe 2015. Masinile s-au schimbat mult.

i20 Coupe este cel mai important model dintre cele lansate. In primul rand pentru ca este o masina noua (coupe), in al doilea rand pentru ca arata alt design. Unul bine ales pentru o masina gandita ca versiune sport a modelului original. Motoarele au ramas insa aceleasi. Cele mai puternice sunt 1.4 benzina 100 de cai si 1.4 diesel 90 de cai. Din vara incolo, Hyundai baga in oferta inca doua motoare pe benzina, ambele turbo, de 100 si 120 de cai.

Pentru i30, Hyundai s-a gandit doar la un facelift, dar destul de observabil. Exista un motor mai puternic, turbo, de 1.6 litri benzina si 190 de cai. Masina iese la vanzare din primvara. Noul i30 o sa vina cu dotari un nivel mai sus decat generatia asta. Printre ele o sa fie si scaunele ventilate (aer rece), o premiera in clasa asta pentru clientii unei marci nonpremium. Masina o sa mai aiba si parcare automata, cu acceleratia si frana controlate de catre sofer. Coreenii au scazut consumul motorului de 1.4 litri si 100 de cai la 5.6 l / 100 km de la 6 l / 100 km. Cutia de viteze automata este cu 7 trepte si dublu- ambreiaj.

Citește și
Dacia
Dacia a depasit Chevrolet, Lancia sau Smart. Ce se intampla cu masina romaneasca in Germania

Spre sfarsitul lui 2015, Hyundai scoate si o serie ultrasport, cu numele “N”. Primul model va fi chiar i30, cu un motor de 1.6 litri in 2 trepte de putere: 250 si 300 de cai.

i40 s-a schimbat si el putin. La ambele variante (berlina si break). La grila si la farurile care acum au LED-uri se vede cel mai bine asta. Linia a ramas aceeasi. Motoarele sunt tot doua pe benzina si un diesel, intre 115 si 135 de cai putere.

Hyundai spune ca a mai lucrat la programul care distribuie cuplul intre roti pe viraje. Cutiile de viteze sun una manuala cu 6 trepte si cea automata cu 7 viteze si dublu-ambreiaj.

Pentru varianta break o sa fie si un sistem electronic pentru reglarea amortizoarelor de pe spate. In pachetul de siguranta o sa fie optional si functia de citire a indicatoarelor rutiere de viteza.

Text: Alexandru Banu, www.incont.ro

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Studiu: care este cea mai populara culoare de masina in 2014. Peste 28% dintre cei care si-au cumparat masina noua au ales-o
Studiu: care este cea mai populara culoare de masina in 2014. Peste 28% dintre cei care si-au cumparat masina noua au ales-o

Un studiu international prezinta cea mai populara culoare pentru masini in 2014.

Dacia a depasit Chevrolet, Lancia sau Smart. Ce se intampla cu masina romaneasca in Germania
Dacia a depasit Chevrolet, Lancia sau Smart. Ce se intampla cu masina romaneasca in Germania

Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania, la nivelul primelor 11 luni, au inregistrat un avans de 7,7% .

Cum arata Opelul de 10.000 euro, cu pilot automat, avertizori la parcare, volan incalzit si tapiterie din piele. GALERIE FOTO
Cum arata Opelul de 10.000 euro, cu pilot automat, avertizori la parcare, volan incalzit si tapiterie din piele. GALERIE FOTO

Din vara lui 2015, masina ajunge si in Romania, dupa prezentarea oficiala de la Geneva.

Recomandări
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan

Liberalul Crin Antonescu este varianta cea mai vehiculată pentru poziția de candidat comun al alianței PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale. Paradoxal, însă, nominalizarea sa este întârziată pentru că PNL ar înclina și spre Nicușor Dan.

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.