Fabricile Ford și Dacia reiau producția. Cât de afectată a fost industria auto de pandemie

×
Codul embed a fost copiat

Va fi un an greu pentru industria auto, după ce vânzările s-au prăbușit în întreaga Europă. Fabricile Ford și Dacia din România și-au redeschis porțile și vor reîncepe producția.

Toți angajații sunt însă, obligați să respecte măsurile de distanțare fizică și să poarte mănuși, măști sau viziere.

Premierul, aflat în vizită la cele două fabrici, promite și sprijin guvernamental pentru companii, în perioada care urmează, tocmai pentru că acestea să-și recupereze din pierderi.

În primele luni ale anului, pentru români cumpărarea unei mașini nu a mai reprezentat o prioritate. Potrivit Institutului Național de Statistică, înmatriculările de mașini au scăzut cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifrele arată că anul acesta, din cele 136.000 de autoturisme înmatriculate în țară, sub 28.000 au fost mașini noi. Mai puține ca în aceeași perioadă din 2019 și 2018.

Ludovic Orban, premierul României: „Oamenii să cumpere mașini, de preferință fabricate în românia. e o ocazie cu această epidemie, că în mașînă persdonala te simți mai în siguranță. oamenii tre să cumpere cu încredere mașini."

Citește și
trafic
RAR oferă acces la istoricul de daune al maşinilor înmatriculate în România
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Sunt aproape două luni de când cele două fabrici din țară noastră, Ford și Dacia, au fost închise din cauza pandemiei de coronavirus.

Ian Pearson , președinte Ford România: „Industria noastră este vitală pentru economia României, dar de aproape șapte săptămâni a rămas inactivă. Nu am înregistrat venituri, deoarece piețele din Europa au fost blocate."

În Germania, de exemplu, cea mai mare piață în acest domeniu, vânzările de mașini au scăzut cu peste 60%, doar în luna aprilie. Aici, Dacia a vândut în ultima lună cu 56% mai puțin, iar Ford cu aproape 62%. În Marea Britanie, a doua piață auto din Europa, livrările de mașini Dacia au scăzut cu peste 99%, în timp ce în Franța, cu 90%.

Săptămâna aceasta, fabricile Ford și Dacia din România și-au repornit motoarele. După ce au stat aproape două luni în șomaj tehnic, angajații au revenit la muncă în condiții de pandemie.

Fiecăruia dintre ei i se ia temperatura în fiecare zi, iar mănușile, măștile sau vizierele sunt obligatorii. Pentru a-și putea recupera din pierderi, premierul Ludovic Orban a promis și un set de măsuri pentru sprijinire a celor două fabrici, având în vedere că industria auto din România înseamnă aproximativ 14% din produsul intern brut.

Articol recomandat de sport.ro
Selecționerul Suediei intervine și critică UEFA după România - Kosovo: "E vorba de fairplay aici!"
Selecționerul Suediei intervine și critică UEFA după România - Kosovo: "E vorba de fairplay aici!"
Citește și...
Video. Doi hoți au distrus un bolid de 70.000 de euro la doar câteva minute dupe ce l-au furat
Video. Doi hoți au distrus un bolid de 70.000 de euro la doar câteva minute dupe ce l-au furat

Doi hoți de mașini au distrus un Range Rover de 60.000 de lire într-un accident înfiorător, la doar câteva minute după „folosirea unei chei clonate pentru a-l fura”, scrie Daily Mail.

RAR oferă acces la istoricul de daune al maşinilor înmatriculate în România
RAR oferă acces la istoricul de daune al maşinilor înmatriculate în România

Registrul Auto Român (RAR) a anunţat că, începând de marţi, oferă date despre daunele vehiculelor înmatriculate în România, prin intermediul aplicaţiei "Istoric Vehicul", disponibilă pe site-ul oficial al instituţiei.

Fabricile Dacia și Ford își reiau activitatea. Regulile pe care trebuie să le respecte angajații
Fabricile Dacia și Ford își reiau activitatea. Regulile pe care trebuie să le respecte angajații

Între timp, cele mai mari fabrici din România îşi reiau activitatea, un semnal pozitiv pentru întreaga economie. Şi-au deschis porţile, în primul rând, marile companii producătoare de maşini, dar şi unele mai mici, care fabrică subansamble auto.

Imagini istorice, filmate cu drona. DN1, pustiu la sfârşitul week-end-ului de 1 mai
Imagini istorice, filmate cu drona. DN1, pustiu la sfârşitul week-end-ului de 1 mai

Probabil pentru prima dată, DN1 a fost pustiu anul acesta în zilele libere de la începutul lunii mai.

Recomandări
INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”
INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”

Fostul președinte al României, Traian Băsescu, a fost invitatul Dianei Enache la Interviurile ȘtirileProTV.ro, unde a făcut o analiză politică atât a candidaților la alegerile prezidențiale din 2024, cât și a situației din Ucraina.

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Valoarea punctului de referinţă ajunge la 91 de lei
Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Valoarea punctului de referinţă ajunge la 91 de lei

Valoarea Punctului de Referinţă (VPR), element esenţial în calculul pensiilor, va fi majorată, începând cu 1 ianuarie 2025, de la 81 de lei la 91 de lei, respectiv o creştere cu 12,1%.

Lovitură de teatru. FT: Olanda s-a răzgândit și nu mai vrea România în Schengen, după ce Austria s-a înduplecat să ne accepte
Lovitură de teatru. FT: Olanda s-a răzgândit și nu mai vrea România în Schengen, după ce Austria s-a înduplecat să ne accepte

România ar putea până la urmă să nu mai intre în Schengen, în ciuda asigurărilor date de premierul Marcel Ciolacu. Motivul nu mai este refuzul Austriei, care a fost în cele din urmă înduplecată să ne accepte, ci răzgândirea Olandei, prin noua putere.