Cei mai mulți români cu mașini VW implicate în scandalul Dieselgate NU au ajuns la service
Şoferii români cu maşini produse de Volkswagen implicate în scandalul Dieselgate sunt la coada unui clasament european.
Doar o treime dintre ei s-au prezentat la service când au fost chemaţi pentru o intervenţie minoră: dezactivarea programului care le permitea maşinilor să păcălească normele de poluare la testele de laborator. Nu le pasă de aerul pe care îl respiră ei şi cei din jur, este părerea specialiştilor.
Vestea că unele autoturisme marca Volkswagen au softul care păcăleşte normele de poluare a fost confirmată inclusiv de producător în 2015. De atunci, gigantul auto şi-a luat obligaţia să rezolve problema pe cheltuiala sa.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Posesorii de maşini au fost invitaţi să li se dezinstaleze soft-ul, iar după asta au putut pleca fără probleme cu maşina acasă, susţinea producătorul.
Însă legislaţiile naţionale din Europa diferă. Doar în Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Olanda şi Portugalia legea i-a obligat pe şoferi să vină în atelierele auto. În restul ţărilor, colorate pe harta cu roşu, rămâne la latitudinea conducătorilor auto.
Şoferii români nu pot fi obligaţi să vină la service dacă nu vor, spune chiar directorul RAR, deşi maşinilor nu li se modifică norma de poluare după îndepărtarea softului.
Cu toate acestea, românii au ignorat invitaţia. Suntem la coada clasamentului în cazul şoferilor cu Volkswagen. Doar 32% dintre cei chemaţi au acceptat să se prezinte.
Şoferii din Luxemburg sunt pe primul loc şi în cazul modelelor Audi, iar românii, din nou, pe ultimul.
La Seat, pe primul loc sunt belgienii, chiar dacă la ei nu este obligatoriu. Aici, noi ocupăm penultimul loc.
Nici cei cu Skoda nu s-au grăbit la service. doar 26 la sută dintre şoferi au mers.
Specialiştii dau vina pe faptul că mediul nu este o problemă importantă pentru noi.
Mircea Meşter, expert auto, redactor-şef Automarket: "Noi suntem lada de gunoi a Europei. Responsabilitatea faţă de mediu este foarte prosta. Având în vedere că nu-i afectează direct, este trecută la și altele."
Potrivit ministerului Mediului, în total 100.000 de maşini mărcile Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, înmatriculate în România, aveau softul care păcălea testul de laborator.
Porsche România a transmis următorul punct de vedere:
”1. Incepem prin a va aduce la cunostinta faptul ca toate informatiile relevante privind implementarea masurilor de service la care va referiti, au fost facute publice de la inceputul anului 2016.
Actiunea este in derulare si nu exista un termen limita pentru finalizare, astfel incat este prematur sa prezentam clasamente, cu atat mai mult cu cat in Romania, trebuie luat in considerare faptul ca in afara de vehiculele noi, au fost comercializate si un numar semnificativ de vehicule second hand aduse din strainatate, care fac la randul lor obiectul acelorasi masuri de rechemare. Cu toate acestea, pana in prezent, dupa testarea si omologarea masurilor de catre Producator si de catre autoritatile competente, au fost updatate un numar de 26.348 de vehicule.
In Romania, alaturi de majoritatea celorlalte tari din UE, masura de rechemare a avut un caracter voluntar, si nu obligatoriu.
2. Societatea noastra, in calitate de Importator, s-a conformat integral instructiunilor Producatorului si celor ale autoritatilor competente, trimitand scrisori tuturor detinatorilor de vehicule afectate, publicand pe site-urile VW.ro, audi.ro, seat.ro si skoda.ro toate informatiile relevante legate de rechemare si organizand un call center unde se ofera informatii detaliate privind aceasta actiune.
3. Asa cum am precizat mai sus masura este voluntara si are loc fara cheltuieli pentru clienti.
Incepand cu luna octombrie 2015 fiecare client din Europa a putut obtine informatii de pe internet sau prin intermediul retelei de dealeri si parteneri service privind aceasta problema.”