Cei mai mulți români cu mașini VW implicate în scandalul Dieselgate NU au ajuns la service

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Sambata 03 Martie 2018 07:04
Categorie: Auto

Şoferii români cu maşini produse de Volkswagen implicate în scandalul Dieselgate sunt la coada unui clasament european.

Doar o treime dintre ei s-au prezentat la service când au fost chemaţi pentru o intervenţie minoră: dezactivarea programului care le permitea maşinilor să păcălească normele de poluare la testele de laborator. Nu le pasă de aerul pe care îl respiră ei şi cei din jur, este părerea specialiştilor.

Vestea că unele autoturisme marca Volkswagen au softul care păcăleşte normele de poluare a fost confirmată inclusiv de producător în 2015. De atunci, gigantul auto şi-a luat obligaţia să rezolve problema pe cheltuiala sa.

Posesorii de maşini au fost invitaţi să li se dezinstaleze soft-ul, iar după asta au putut pleca fără probleme cu maşina acasă, susţinea producătorul.

Însă legislaţiile naţionale din Europa diferă. Doar în Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Olanda şi Portugalia legea i-a obligat pe şoferi să vină în atelierele auto. În restul ţărilor, colorate pe harta cu roşu, rămâne la latitudinea conducătorilor auto.

Şoferii români nu pot fi obligaţi să vină la service dacă nu vor, spune chiar directorul RAR, deşi maşinilor nu li se modifică norma de poluare după îndepărtarea softului.

Cu toate acestea, românii au ignorat invitaţia. Suntem la coada clasamentului în cazul şoferilor cu Volkswagen. Doar 32% dintre cei chemaţi au acceptat să se prezinte.

Şoferii din Luxemburg sunt pe primul loc şi în cazul modelelor Audi, iar românii, din nou, pe ultimul.

La Seat, pe primul loc sunt belgienii, chiar dacă la ei nu este obligatoriu. Aici, noi ocupăm penultimul loc.

Nici cei cu Skoda nu s-au grăbit la service. doar 26 la sută dintre şoferi au mers.

Specialiştii dau vina pe faptul că mediul nu este o problemă importantă pentru noi.

Mircea Meşter, expert auto, redactor-şef Automarket: "Noi suntem lada de gunoi a Europei. Responsabilitatea faţă de mediu este foarte prosta. Având în vedere că nu-i afectează direct, este trecută la și altele."

Potrivit ministerului Mediului, în total 100.000 de maşini mărcile Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, înmatriculate în România, aveau softul care păcălea testul de laborator.

Porsche România a transmis următorul punct de vedere:

1. Incepem prin a va aduce la cunostinta faptul ca toate informatiile relevante privind implementarea masurilor de service la care va referiti, au fost facute publice de la inceputul anului 2016.
Actiunea este in derulare si nu exista un termen limita pentru finalizare, astfel incat este prematur sa prezentam clasamente, cu atat mai mult cu cat in Romania, trebuie luat in considerare faptul ca in afara de vehiculele noi, au fost comercializate si un numar semnificativ de vehicule second hand aduse din strainatate, care fac la randul lor obiectul acelorasi masuri de rechemare. Cu toate acestea, pana in prezent, dupa testarea si omologarea masurilor de catre Producator si de catre autoritatile competente, au fost updatate un numar de 26.348 de vehicule.
In Romania, alaturi de majoritatea celorlalte tari din UE, masura de rechemare a avut un caracter voluntar, si nu obligatoriu.
2. Societatea noastra, in calitate de Importator, s-a conformat integral instructiunilor Producatorului si celor ale autoritatilor competente, trimitand scrisori tuturor detinatorilor de vehicule afectate, publicand pe site-urile VW.ro, audi.ro, seat.ro si skoda.ro toate informatiile relevante legate de rechemare si organizand un call center unde se ofera informatii detaliate privind aceasta actiune.
3. Asa cum am precizat mai sus masura este voluntara si are loc fara cheltuieli pentru clienti.
Incepand cu luna octombrie 2015 fiecare client din Europa a putut obtine informatii de pe internet sau prin intermediul retelei de dealeri si parteneri service privind aceasta problema.”


 

Din cauza poluării, românii au ajuns să respire iarna acid sulfuric. Cum ne putem apăra
Din cauza poluării, românii au ajuns să respire iarna acid sulfuric. Cum ne putem apăra
VIDEO PROTVPLUS.RO
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Finalistii
Bogdan Ioan, Dora Gaitanovici, Alma Boiangiu și Mădălina Coca au trecut mai departe, în MAREA FINALĂ VOCEA ROMÂNIEI

11:08
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Tudor Chirilă
Tudor Chirilă, legat fedeleș pe scenă Vocea României. Un moment original, pe care publicul l-a savurat din plin

07:53
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Alexa Dragu
Energie pe scena Vocea României! Alexa Dragu a intrat în forță pe scenă, în drumul spre marea finală

08:22
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Bogdan Ioan
Bogdan s-a ridicat la înălțimea așteptărilor și toată lumea a dansat în scaune, pe piesa cântată de el

08:59
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Andra
Andra și fetele din echipa ei au făcut furori! O piesă nouă, încărcată de emoție și o prestație pe măsură

07:38
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Alma Boiangiu
Alma și-a cântat drumul spre marea finală, iar antrenorii au fost atenți la fiecare detaliu. Vezi prestația ei aici

08:16
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Madalina Coca
Cuvinte de laudă pentru Mădălina Coca. A cântat și i-a încântat pe toți cei care au ascultat-o

07:54
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Irina Rimes
Au "colorat visele" împreună cu Irina Rimes, într-un moment exploziv. Trio-ul a încins imaginația antrenorilor

07:29
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Trio Smiley
O piesă a bărbaților, despre femei. Smiley și băieții din echipa lui au ridicat publicul de pe scaune, pe ritmuri de reggae

07:04
VOCEA ROMANIEI
Vocea României 2018 - SEMIFINALA: Vitalie Maciunschi
Momentul care nu te poate lăsa indiferent! Vitalie Maciunschi a smuls ropote de aplauze

07:13
test ncap
Mașina cu 0 stele la testele de siguranță EuroNCAP 2018. VIDEO
Noul model de BMW lansat în SUA. Îţi spune dacă eşti obosit sau ai uitat ceva acasă
Șeful Renault, arestat la Tokyo. Ce se întâmplă cu proprietarul Dacia. Reacția lui Macron
Modelele de Ford care nu au mai ajuns pe linia de asamblare
Sancțiunile pentru șoferi s-ar putea modifica. Permisul va fi suspendat mult mai greu
Mai mulţi bani pentru românii care vor să îşi ia maşini "verzi". Planul Guvernului
park ride straulesti
Prima parcare intermodală e gata, dar stă închisă. Autoritățile ar aștepta alegerile
Anchetă la o companie de leasing, bănuită că dădea înapoi kilometrajul maşinilor
Noul Porsche Cayenne, promovat cu film turnat la noi în țară. Cum au fost convinși să aleagă România
România, cea mai mare scădere din UE la înmatriculările de autoturisme noi
Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro
Salonul Auto București. Trotinete, biciclete electrice și mașini de 100.000 de euro