Un alt proiect ingropat la Arad! Prima pista artificiala de canotaj din Romania nu se mai face
Ca la Paris, Munchen si in Mexic. Asa visau autoritatile aradene sa arate prima pista artificiala de canotaj din Romania, ce urma sa fie construita la Arad.
Ar fi trebuit sa fie si cea mai mare din Europa de Est, dar nu va mai fi deloc. Asta pentru ca firma constructoare si autoritatile nu au ajuns la timp la un compromis.
Proiectul a fost lansat oficial de autoritati in anul 2009, e cand incepea si construirea centurii rutiere in regim de autostrada din Arad. La intelegere cu autoritatile locale, firma care a realizat centura s-a angajat sa schimbe la fata terenul viran situat intre cartierul Alfa si Padurea Ceala, traversat pe mijloc de centura rutiera.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Firma avea doar de castigat, pentru ca nu mai era nevoie sa aduca nisip de la zeci de kilometri departare, urmand sa-l escaveze chiar de pe acest teren, acoperit de cateva balti si cunoscut de localnici sub numele de “Homok”.
Escavarile s-ar fi facut in forma unei piste de canotaj cu opt culoare, cu o lungime de 2,2 kilometri si o latime de 130 de metri. “Costurile” ar fi fost suportate in totalitate de constructor, care oricum ar fi economisit bani pentru ca avea la dispozitie nisipul necesar, pe care nu l-ar mai fi cumparat de la balastiere.
Colaborarea Primariei cu PORR Tehnobau und Umwelt AG Viena, constructorul centurii, in vederea realizarii unei piste de canotaj de categoria A, era stabilita prin Hotararea Consiliului Local 242/2009. Ulterior, la finele anului 2010, mai aparea o hotarare a CL, cu nr. 282, care stabilea echipa de coordonare a lucrarilor.
In 2011, pista trebuia inaugurata, insa lucrarile au fost sistate la scurt timp de la incepere din cauza lipsei avizelor. Primarul Gheorghe Falca afirma acum ca de vina sunt cei de la Apele Romane – Sistemul de Gospodarire a Apelor Arad (SGA).
Gheorghe Falca, primarul municipiului Arad: “Apele Romane nu au eliberat niciodata avizele necesare, astfel ca acest proiect a fost abandonat. Firma constructoare avea nevoie de umplutura pentru autostrada, dar daca aceasta a fost finalizata, evident ca nu mai are niciun interes sa escaveze si sa faca pista”.
La SGA Arad, la vremea respectiva era alta conducere, astfel ca directorul actual isi permite sa afirme fara retinere ca eliberarea avizelor a fost “tergiversata”.
Caius Parpala, director SGA Arad: “A existat o tergiversare la eliberarea avizelor de gospodarire a apelor, intemeiata sau nu. Pe cand s-a putut ajunge la un compromis, prin gasirea unei solutii tehnice, firma care construia autostrada nu a mai fost interesata”.
Pentru terenul viran de langa padure, aflat la doar patru kilometri de centrul orasului, au existat numeroase proiecte de-a lungul timpului, de la construirea celei mai mari clinici oncologice din tara, la o mare baza sportiva, dar niciunul nu s-a concretizat. In plus, Primaria a renuntat chiar si la demolarea colibelor tiganesti ridicate fara autorizatii de-a lungul timpului, din motive sociale, pentru ca oamenii nu ar avea unde sa plece.