Incurcaturi pe traseul centurii Aradului in regim de autostrada. Cum au scos-o la capat autoritatile
Constructorii centurii Aradului in regim de autostrada mai au nevoie de teren pentru a finaliza lucrarea. Doar in acte, pentru ca santierul este aproape gata si pe portiunile care abia urmeaza sa fie incluse pe traseul soselei.
Este vorba de cinci parcele totalizand 4.800 de metri patrati adiacent Canalului Muresel. Terenurile sunt plasate intre Calea Bodrogului si DN 7 si urmeaza sa fie vandute de municipalitate constructorilor. Este practic o trecere in legalitate, pentru ca santierul centurii nu a fost blocat.
Primaria explica situatia intr-un raport adresat consilierilor, care vor fi chemati sa aprobe vanzarea terenurilor.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
In raport se arata ca traseul centurii a fost clarificat in cea mai mare parte prin exproprieri, insa detaliile de executie au impus modificari. Firma constructoare a fost imputernicita de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale sa cumpere terenuri daca apar astfel de situatii.
”Aceste parcele sunt rezultatul administrarii inainte de anul 1990 peste limitele legale a zonei aferente canalului de catre A.N.I.F., respectiv adiacent canalului, care are legal in gestiune o fasie de trei metri pe ambele parti, dar in fapt administrarea fizica a fost mai mare”, se arata in raport.
Primaria va vinde cele cinci parcele cu 4.800 de euro, cu conditia ca, la finalizarea centurii, suprafetele sa intre automat in proprietatea statului.
Referitor la stadiul lucrarilor, din ultimul film publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii se vede ca centura este asfaltata aproape pe tot traseul. Termenul de finalizare este luna mai 2011, iar costurile de construire a celor 12 kilometri sunt de 115 milioane de euro, o mare parte din suma fiind cheltuita cu podul peste Mures.