Ar vrea tramvai, dar prin fata caselor le trece trenul. Necazul unor familii de pe o strada din Arad
Povestea nu e noua, ci are chiar un secol, de cand a fost construita o cale ferata care traverseaza cartierul Bujac, pe langa zeci de case, insa in ultimii ani localnicii au tot sperat sa scape de acest cosmar.
Strada Mircea Voda, cu o lungime de 1200 de metri, este parcursa in totalitate de o cale ferata privata, care duce catre un depozit de produse petroliere din zona Pietei Obor. Trenul nu trece dupa un program fix, ci in functie de nevoile proprietarilor depozitului.
Cu toate acestea, localnicii se nelinistesc de fiecare data cand pamantul incepe sa vibreze sub greutatea cisternelor care trec pe langa ferestrele lor, pe alocuri la nici doi metri de acestea.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Margareta Firtz, localnica: “Trece o data, de doua ori pe saptamana, mai ales noaptea. Sunt vagoane cisterna, dar uneori cara de aici si fier vechi. Aproape anual facem reparatii pentru ca ne crapa peretii de la trepidatii”.
Vladimir Silaghi, pensionar localnic: “Daca tot e linia asta, macar de aveam tramvai, ca ne era cu folos, puteam merge pana in cartierul Confectii. Asa riscam sa ardem ca soarecii intr-o zi, pentru ca cisternele sunt pline de petrol, iar un incendiu sau o explozie aici, intre case, ar face prapad”.
Dincolo de trepidatii, zgomote si risc de incendiu, oamenii se tem si de accidente, pentru ca trenul trece prin sapte intersectii din cartier. Alti localnici sunt nemultumiti ca nu au posibilitatea sa-si ingrijeasca spatiile verzi din fata casei, din cauza sinelor.
Reprezentantii Primariei Arad spun ca, de-a lungul anilor, au existat discutii cu proprietarii caii ferate si cu localnicii, pentru a se gasi solutii pentru ca deranjul sa fie cat mai mic, iar atat sina cat si trecerile peste calea ferata sa fie intretinute corespunzator.
Municipalitatea a investit, in ultimii ani, in modernizarea strazilor din Bujac, insa locuitorii de pe Mircea Voda au fost nevoiti sa se multumeasca cu jumatate de drum asfaltat, pentru ca cealalta jumatate este ocupata de sine, astfel ca strada lor are un singur sens.
Trenul trece prin Bujac de aproape un secol, iar pe atunci facea legatura cu vechea platforma industriala a orasului, unde se afla si Fabrica de zahar. Vechile sine mai pot fi vazute si pe strada Padurii, in fata Pietei Obor, dar si in cartierul Faleza Sud, insa trenul nu mai ajunge prin aceste locuri de multi ani.