Tragedia de la Iasi. Vatmanul cercetat in libertate
UPDATE: Vatmanul care a provocat accidentul de la Iasi soldat cu moartea unei persoane si ranirea grava a altor cinci va fi cercetat in libertate, au decis, joi seara, magistratii Tribunalului Iasi.
Judecatorii ieseni au respins propunerea formulata de procurori privind emiterea mandatului de arestare pentru 29 de zile pe numele vatmanului Cristian Diaconu, stabilind ca acesta poate fi cercetat in stare de libertate.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Totodata, judecatorii au decis ca vatmanul sa nu paraseasca localitatea pe toata durata anchetei.
In timpul audierilor de catre judecatori, barbatul a sustinut ca este nevinovat.
Vatmanul din Iasi, implicat in groaznicul accident de luni, a fost retinut pentru 24 de ore.
Cei sase avocati ai sai sustin varianta unor probleme la sistemul de frane, pe care sefii regiei de transport in comun nu le-ar fi luat in serios. In urma dezastrului, toti conducatorii de tramvai din oras vor fi testati psihologic.
Personajul principal al investigatiei refuza orice declaratie, dar procurorii vorbesc despre un adevarat act de inconstienta din partea lui. In foaia de parcurs scrie negru pe alb ca a plecat la ora 13:52 de la capatul liniei, iar accidentul se producea la 14:05.
In fata acuzatiilor, vatmanul a venit cu mai multe variante, spun procurorii. A zis mai intai ca a actionat franele cum trebuie, apoi a revenit spunand ca s-a panicat in acele momente si nu mai stie exact cum au stat lucrurile.
Cei sase avocati care il reprezinta precizeaza ca mijlocul de transport era defect. Ei sustin ca vatmanul s-ar fi plans sefilor ca din cand in cand franele cedeaza.
Intre timp, familia barbatului ucis in infioratorul accident il plangea la cimitir. La inmormantarea victimei, un angajat al penitenciarului din Iasi, au venit 500 de colegi.
Militar de cariera, barbatul de 43 ani a fost decorat post-mortem si a fost ingropat cu onoruri.
Vatmanul are 35 de ani si, pentru acuzatiile aduse, ar putea fi inchis pana la sapte ani.
SOCANT. Un tramvai a invartit 5 masini in aer, la Iasi. Un mort si 3 raniti
Tramvaiul care a ucis un om si a ranit grav alti trei a fost scos, marti seara, din nou pe traseu. Specialistii au vrut sa afle ce s-a intamplat in secundele dezastrului, a gresit vatmanul sau tramvaiul era defect? Concluzia: a fost eroare umana.
Marti seara, timp de doua ore, tramvaiul a fost testat de patru ori, la viteze diferite. Comisia de ancheta a vrut sa vada astfel daca franele functioneaza, atat pe drum drept, dar si in panta, ca pe strada unde s-a petrecut accidentul. Asa ca masinaria a fost scoasa in strada si dupa mai multe probe, anchetatorii au ajuns la concluzia ca toate sisteme de franare erau in perfecta stare de functionare. Drept urmare, ar fi vorba despre o eroare umana si nu despre o defectiune tehnica, asa cum a sustinut vatmanul.
Rezultatele oficiale ale masuratorilor vor sosi insa abia peste doua saptamani. Pana atunci, autoritatile au retras din circulatie toate tramvaiele care fac parte din aceeasi categorie cu cel care a provocat accidentul si vor fi verificate din nou, impreuna cu o echipa de elvetieni.
Vatmanul a folosit toate cele trei sisteme de franare, insa ar fi facut-o prea tarziu. La aceasta concluzie au ajuns marti seara anchetatorii, in urma testelor. Procurorii au cerut ca tramvaiul sa fie dus la marginea orasului si sa fie testat mai intai pe drum drept. Acolo, franele au functionat. Apoi, vehiculul a fost mutat chiar in zona in care s-a petrecut incidentul: o strada in panta, de pe dealul Copou. Si acolo, acelasi rezultat. Investigatorii cred ca vatmanul, cunoscut ca vitezoman cu mai multe accidente la activ, avea o viteza mare pentru un tramvai care incepe sa coboare un deal: 50-60 de km la ora.
Tramvaiul care a semanat moarte acum doua zile a fost facut in '73. Noi l-am primit de la elvetieni acum trei luni, iar anchetatorii sunt siguri ca avea revizia la zi. In schimb, nu putem spune acelasi lucru despre tramvaiele din tara noastra, care au probleme la sistemul de franare. Am facut un experiment cu unul din anii '60 si cu unul din anii '80. Primul, desi mergea cu cinci kilometri la ora, s-a oprit abia dupa un metru, desi omul a actionat maneta.
Asupra omului planeaza acum acuzatii de omor din culpa si vatamare corporala din culpa. In ultimii noua ani, omul a provocat alte cinci accidente, din fericire fara victime.
Luni insa, un om a murit si alti trei au fost grav raniti. De altfel, femeia aflata pe scaunul din dreapta al masinii zdrobite de tramvai, a fost trimisa marti cu un elicopter la spitalul Floreasca, din Bucuresti. Femeia are fractura de bazin si ambele picioare rupte.
Probele cantaresc greu acum impotriva lui, iar trecutul nu-l ajuta deloc.
"In 2004 ii inceteaza contractul de munca datorita unor probleme cu gestiunea. Revindea bilete. Iar in 2005 din lipsa de personal a fost reangajat", a declarat inginerul Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP.
Tot el are inregistrate la Politia Rutiera nenumarate abateri comise la volanul autoturismului. A primit trei amenzi pentru depasirea vitezei in localitate, doua sanctiuni pentru nerespectarea prioritatii, iar anul trecut si-a pierdut si permisul de conducere din cauza aceleiasi abateri.
Rezultatele oficiale ale masuratorilor de marti seara vor sosi abia peste doua saptamani. Pana atunci, autoritatile au retras din circulatie toate tramvaiele care fac parte din aceeasi categorie cu cel care a provocat accidentul.