Varianta finală a Autostrăzii Ploiești-Brașov, stabilită de CNAIR. Când am putea circula pe ea
Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit varianta finală a Autostrăzii Ploiești- Brașov. Drumul a fost proiectat pentru o viteză de 80 km/oră și va avea mai puține tuneluri, ca să fie mai ieftin.
Costurile sunt estimate la 5,5 miliarde de euro, plus TVA.
Traseul ales ridică, însă, o serie de probleme, printre care apropierea prea mare de Castelul Cantacuzino, din Bușteni. Traseul ales are 112 kilometri și traversează 23 de orașe şi comune.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Autostrada va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri cu o lungime totală de peste 12 km, și zeci de poduri, pasaje și viaducte. Reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt optimiști.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Costurile sunt cele mai mici, trasele drumurilor sunt cel mai ușor de executat, să le spunem așa, structurile, tunelurile sunt mai puține și mai puțin complexe în această variantă, per ansamblu este varianta cea mai bună. În 2030 noi ar trebui să circulăm pe această autostradă, cap coadă.”
Totuși, chiar autorii studiul de fezabilitate recunosc că și această variantă ridică o serie de probleme: de pildă, trece printr-o arie naturală protejată, se suprapune pe alocuri cu DN1 și implică o serie de demolări.
Primii care au contestat decizia CNAIR sunt administratorii Castelului Cantacuzino din Bușteni, vizitat anual de aproape o jumătate de milion de turiști. Ei au imaginat cum va arăta viitorul, după construcția autostrăzii.
Kurt Neuschitzer, administrator Castelul Cantacuzino: „Castelul va fi în fața unui zid și o să vezi până la Azuga numai autostrada.”
Reprezentanții castelului cer ca acolo șoseaua să treacă printr-un tunel.
Cristi Pîrciu, turist: „Și așa suntem sătuli de gălăgie și de toate relele care ne înconjoară, pentru zonă chiar nu e benefic.”
Şi cei din Asociația Pro Infrastructura au obiecţii.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Nu este cea mai ieftină variantă, nu e cea mai bună variantă, poate să fie optimizată în multe locuri, și culmea în loc să îl optimizăm acolo unde trebuie, ne batem joc exact de un obiectiv turistic. Termenul de 2030 este o fantezie.”
Unii şoferi au altă problemă: porțiunile mari unde limita maximă de viteză va fi de 80 de km/oră.
Aura Ioniță, șoferiță: „Asta înseamă puțin, o viteză mică pentru o autostradă care o vrea... drum expres.”
Adrian Ene, șofer: „Viteza de 80, având în vedere condițiile de aici, e destul de bună, viteza de acum aici e de 4 km la oră.”
Studiul de fezabilitate va fi finalizat în doi ani, spun reprezentanții CNAIR, apoi proiectul tehnic va necesita încă 6 luni. Abia după aceea vor fi scoase la licitație contractele pentru construirea, pe loturi, a autostrăzii.
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, autostrada brasov - ploiesti, tuneluri,
Dată publicare:
14-07-2023 20:01