Varianta finală a Autostrăzii Ploiești-Brașov, stabilită de CNAIR. Când am putea circula pe ea

×
Codul embed a fost copiat

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit varianta finală a Autostrăzii Ploiești- Brașov. Drumul a fost proiectat pentru o viteză de 80 km/oră și va avea mai puține tuneluri, ca să fie mai ieftin.

Costurile sunt estimate la 5,5 miliarde de euro, plus TVA.

Traseul ales ridică, însă, o serie de probleme, printre care apropierea prea mare de Castelul Cantacuzino, din Bușteni. Traseul ales are 112 kilometri și traversează 23 de orașe şi comune.

Autostrada va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri cu o lungime totală de peste 12 km, și zeci de poduri, pasaje și viaducte. Reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt optimiști.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Costurile sunt cele mai mici, trasele drumurilor sunt cel mai ușor de executat, să le spunem așa, structurile, tunelurile sunt mai puține și mai puțin complexe în această variantă, per ansamblu este varianta cea mai bună. În 2030 noi ar trebui să circulăm pe această autostradă, cap coadă.”

Citește și
autostrada
Traseul final pentru autostrada Ploieşti-Braşov, avizat de CNAIR. Costul uriaș al proiectului

Totuși, chiar autorii studiul de fezabilitate recunosc că și această variantă ridică o serie de probleme: de pildă, trece printr-o arie naturală protejată, se suprapune pe alocuri cu DN1 și implică o serie de demolări.

Primii care au contestat decizia CNAIR sunt administratorii Castelului Cantacuzino din Bușteni, vizitat anual de aproape o jumătate de milion de turiști. Ei au imaginat cum va arăta viitorul, după construcția autostrăzii.

Kurt Neuschitzer, administrator Castelul Cantacuzino: „Castelul va fi în fața unui zid și o să vezi până la Azuga numai autostrada.”

Reprezentanții castelului cer ca acolo șoseaua să treacă printr-un tunel.

Cristi Pîrciu, turist: „Și așa suntem sătuli de gălăgie și de toate relele care ne înconjoară, pentru zonă chiar nu e benefic.”

Şi cei din Asociația Pro Infrastructura au obiecţii.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Nu este cea mai ieftină variantă, nu e cea mai bună variantă, poate să fie optimizată în multe locuri, și culmea în loc să îl optimizăm acolo unde trebuie, ne batem joc exact de un obiectiv turistic. Termenul de 2030 este o fantezie.”

Unii şoferi au altă problemă: porțiunile mari unde limita maximă de viteză va fi de 80 de km/oră.

Aura Ioniță, șoferiță: „Asta înseamă puțin, o viteză mică pentru o autostradă care o vrea... drum expres.”

Adrian Ene, șofer: „Viteza de 80, având în vedere condițiile de aici, e destul de bună, viteza de acum aici e de 4 km la oră.”

Studiul de fezabilitate va fi finalizat în doi ani, spun reprezentanții CNAIR, apoi proiectul tehnic va necesita încă 6 luni. Abia după aceea vor fi scoase la licitație contractele pentru construirea, pe loturi, a autostrăzii.   

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Accident teribil în SUA. Un autobuz cu pasageri s-a ciocnit cu trei camioane parcate
Accident teribil în SUA. Un autobuz cu pasageri s-a ciocnit cu trei camioane parcate

Trei persoane au murit și alte 14 au fost rănite, unele grav, într-un accident care a avut loc pe o autostradă din Statele Unite.

Traseul final pentru autostrada Ploieşti-Braşov, avizat de CNAIR. Costul uriaș al proiectului
Traseul final pentru autostrada Ploieşti-Braşov, avizat de CNAIR. Costul uriaș al proiectului

CNAIR a avizat traseul final pentru autostrada Ploieşti-Braşov, iar costul estimat al proiectului este de 5,5 miliarde de euro.

O grindă masivă a unei autostrăzi s-a prăbușit peste mașinile de pe șoseaua de sub. Cel puțin un mort și opt răniți. VIDEO
O grindă masivă a unei autostrăzi s-a prăbușit peste mașinile de pe șoseaua de sub. Cel puțin un mort și opt răniți. VIDEO

Cel puţin o persoană a murit, iar alte opt au fost rănite în urma căderii unei platforme metalice uriaşe care făcea parte dintr-o autostradă suspendată, aflată în construcţie, care a căzut pe un drum foarte frecventat, la Bangkok, relatează AFP.

Șeful serviciilor de informaţii din Ucraina: Luptătorii Wagner s-au apropiat de o bază nucleară rusă în timpul revoltei
Șeful serviciilor de informaţii din Ucraina: Luptătorii Wagner s-au apropiat de o bază nucleară rusă în timpul revoltei

În timp ce forţele rebele Wagner se îndreptau spre nord, spre Moscova, la 24 iunie, un contingent de vehicule militare a deviat spre est pe o autostradă, în direcţia unei baze fortificate a armatei ruse care deţine arme nucleare, scrie Reuters. 

Razie a polițiștilor pe Autostrada Soarelui. Ce spunea că a luat un șofer depistat pozitiv cu opiu
Razie a polițiștilor pe Autostrada Soarelui. Ce spunea că a luat un șofer depistat pozitiv cu opiu

Forțe impresionante ale Poliției Române au făcut luni un filtru pe Autostrada Soarelui. Au verificat sute de șoferi care tocmai plecaseră de la mare.  

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”
Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”

Boarding Pass, site specializat în ştiri din aviaţie, continuă verificările vizând facturile prezentate de prim-ministrul Marcel Ciolacu ca dovadă a faptului că și-a achitat personal călătoriile cu avioane private în 2022.