Ursul lovit de o mașină în Brașov, salvat de voluntari după 4 ore de agonie
Încă un urs a fost rănit în trafic, de o mașină, de această dată pe DN1, la intrarea în Brașov.
Accidentul, asemănător celui de joi, din Sibiu, are însă un alt final. Ursul a fost tranchilizat și preluat de o asociație, care îl va îngriji până când se va face bine.
Acest deznodământ fericit este posibil datorită voluntarilor, căci autoritățile nu au implementat un sistem de intervenție în asemenea cazuri. Și nici nu au găsit soluții pentru ca sălbăticiunile să poată traversa în siguranță șoselele, care de multe ori le străbat habitatul.
Speriată şi slăbită din cauza loviturii puternice, ursoaica de doi ani a zăcut pe marginea drumului peste patru ore. Alertaţi de şoferi, la faţa locului au ajuns poliţişti, jandarmi, reprezentanţi ai autorităţilor de mediu şi administratorii fondului forestier. Cu toţii au aşteptat până când o asociaţie de protecţie a animalelor a trimis acolo un medic veterinar, cu arma pentru tranchilizare.
Ursoaica rănită a ajuns în rezervaţia de la Zarneşti şi va fi îngrijită de voluntari.
Cristina Lapis, președinte Asociația Milioane de Prieteni: "Nimeni nu a avut la dispoziţie un medic veterinar şi în afară de aceasta nu a avut curajul să acţioneze pentru că, sigur, a lua un animal din pădure este un caz penal."
Reprezentanţii fondului forestier şi cei ai Gărzii de Mediu spun că nu au intervenit pentru că situaţia era...delicată.
Mircea Paraschiv, comisar șef Garda de Mediu Brașov: "Trebuie dozată foarte bine cantitatea de tranchilizant care se aplică exemplarului, în funcţie de greutate. Tocmai pentru binele exemplarului a durat, ca să nu comitem greşeli, erori.”
Potrivit raportărilor oficiale, anul trecut, în România, au fost ucişi accidental 40 de urşi. Iar de la începutul acestui an, numai în apropierea Brașovului alţi 6 au murit, loviţi de tren sau de maşini.
Activiştii de mediu spun că nu avem suficiente pasaje prin care animalele sălbatice să poată traversa şoselele. În urmă cu 6 ani, voluntarii au blocat construirea autostrăzii Lugoj - Deva pentru rezolvarea problemei.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Avem patru ecoducte mari în acest moment. Pe Lugoj - Deva avem trei ecoducte şi pe E, Orăştie - Sibiu, avem pe lotul patru un ecoduct."
Un grup internaţional de lucru, finanţat cu fonduri europene, a întocmit un ghid de proiectare a şoselelor şi căilor ferate, astfel încât să fie prietenoase cu natura. Partenerii cehi ne vor pune la dispoziţie o aplicaţie pentru înregistrarea accidentelor în care sunt implicate animale sălbatice.
Un alt proiect propune instalarea unor senzori în apropierea drumurilor, care pot declanşa alarme care sperie animalele, dar îi şi avertizează pe şoferi de prezenţa sălbăticiunilor. Sistemul este deja implementat cu succes în Italia.