Un român a murit pe o șosea din Germania, iar altul este în stare gravă, după ce mașina lor a fost izbită frontal de un bolid
Un român a murit pe o șosea din Germania, iar altul este în stare gravă, după ce mașina lor a fost izbită frontal de un bolid. În tragicul accident au fost implicate mai multe autoturisme.
11 oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale
Jurnaliștii germani spun că, în total, 11 oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale. În mașina scăpată de sub control era și un copil de un an și jumătate.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Accidentul s-a produs pe o șosea din Stuttgart, Germania. Cristian și Cosmin, doi români de 33 și 35 ani, angajați ai unei firme de transport, abia începuseră lucrul. Cosmin era în prima lui zi de serviciu și învăța traseul de la șeful său, Cristian.
Ce doi români nu au mai avut timp să reacționeze
După aproximativ o oră de mers, șoferul unui SUV electric în valoare de peste 70.000 de euro a intrat pe contrasens. Mașina care circula în fața românilor a reușit să evite impactul, lovind la rândul său un alt autoturism care a luat foc, dar cei doi români nu au mai avut timp să reacționeze.
Valentin Gogonțea, cumnatul românului rănit: „Cumnatul meu conducea și șeful era pe locul pasagerului, în dreapta. Cumnatul meu nu a fost preluat în comă. Când au ajuns ei la fața locului mișca mâinile. La spital ne-a spus că avea zdrobit piciorul drept și fractura la coloană în partea superioară. Medicii în privința piciorului spun că sunt foarte reticenți și sunt șanse foarte mari să i-l amputeze”.
Cosmin era din Buzău, iar colegul său, care a murit pe loc, avea un copil acasă
Cosmin, de loc din Buzău, ajunsese recent la muncă în Germania. Acasă îl așteaptă patru copii. Din păcate, pentru colegul său Cristian nu s-a mai putut face nimic. A murit pe loc. Și acesta avea un copil minor.
Valentin Gogonțea, cumnatul românului rănit: „Ne ajutăm reciproc, v-am spus eu aici am un restaurant, iar el cu transportul când a avut nevoie de un șofer, l-am ajutat. S-a ocupat firma pentru repatriere și urmează să îl aducă în România”.
Șoferul vinovat, în vârstă de 43 de ani, ar fi lăsat bolidul setat pe funcția de conducere autonomă din cauza unor inscripții care se aflau pe mașină. Compania producătoare a precizat că autocolantele de pe mașină nu erau pentru condus autonom, ci pentru respectarea GDPR, având în vedere că erau amplasate camere video. Autoritățile au verificat dacă șoferul de 43 de ani a folosit vreo funcție de conducere autonomă, mașina purtând inscripții care le-a făcut să bănuiască acest lucru.
Un comunicat de presă comun al poliției și procuraturii din două localități germane precizează printre altele: „investigațiile au scos la iveală că nu era posibilă conducerea autonomă cu BMW iX, care era marcat ca vehicul autonom e-test, la momentul accidentului.”
Ancheta pentru a stabili cauza accidentului este în derulare
Ancheta pentru a stabili cauza accidentului este în derulare, mai spun investigatorii.
Pompier: „Bărbatul mergea cu viteză foarte mare, din câte se pare, și-a pierdut concentrarea și a scăpat mașina de sub control”.
Medic ambulanță: „Sunt opt răniți și unul în stare gravă, în total nouă pacienți internați”.
Nu se știe de ce nu a putut evita impactul pe o porțiune de drum drept. În mașină cu el mai erau încă trei adulți și un copil de un an și jumătate. Toți au scapăt cu viață.
Compania BMW a precizat pentru Știrile PRO TV că: „Vă putem confirma că un automobil BMW a fost implicat, luni, într-un accident în cartierul Reutlingen, în apropiere de Stuttgart, Germania. Automobilul era o maşină de teste de dezvoltare BMW, folosită pentru a testa situaţiile normale de condus şi nu era echipat cu sisteme speciale de condus autonom. Suntem în strânsă legătură cu autoritățile care investighează incidentul și le sprijinim oriunde este necesar. Următoarele fapte au fost deja stabilite: Modelul implicat nu era un automobil autonom. Automobilul are sisteme de asistență „Level 2” (Nivel 2) care sunt deja disponibile pe automobilele noastre de serie şi care asistă şoferul dacă acesta activează funcţiile specifice. Cu sistemul de asistenţă „Level 2” (Nivel 2), totuși, șoferul are întreaga responsabilitate pe tot parcursul deplasării”.
În total, 11 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale. Autoritățile germane au trimis la fața locului patru elicoptere și zece ambulanțe. Șoferul vinovat va raspunde penal pentru ucidere din culpă, vătămare corporală și distrugere. Pagubele materiale sunt estimate la 170.000 de euro.