Un pod din județul Vrancea, intens circulat de autovehicule, „cârpit” cu sârmă și prăjini. Autoritățile nu văd niciun pericol
Imagini revoltătoare din județul Vrancea. Un pod peste râul Râmnic, aflat pe un drum național intens circulat, a fost cârpit cu sârmă și prăjini.
Deși bucăți întregi din structura de beton sunt distruse, iar calea pietonală a dispărut complet, prefectul de Vrancea și șeful de la Drumuri Buzău insistă că situația nu reprezintă un pericol. Autoritățile așteaptă finalul unei expertize tehnice, pentru a lua măsuri.
Dacă nu ați vedea aceste imagini, probabil nu ați crede că, pe aici, încă se trece.
Podul, construit în 1965, face legătura între comuna Jitia și restul județului Vrancea, pe drumul național 2N și este absolut indispensabil.
Trece peste râul Râmnic și este singura cale de acces pentru mii de oameni. Construcția este crăpată în multe locuri, balustradele de ciment s-au prăbușit, iar în fundație se văd deja fisuri.
Șoferii și localnicii care trec, zilnic, se roagă ca podul aproape surpat să nu cadă cu ei.
Șofer: „Jalnic, cum poți să-l descrii? Un drum forestier. Așa mai vedem prin pădure”.
Șofer: „Trecem cam cu frică pe el că este deteriorat”.
Reporter: Ce ziceți de cârpeala cu lemne?
Șofer: „Nu ar trebui să fie așa, că s-a promis că se face drumul ăsta de mai mulți ani, dar nu s-a făcut”.
Potrivit experților, podul de la Jitia are gradul 4 din 5, unde 5 înseamnă risc de prăbușire. Nu a fost reparat niciodata in schimb, a fost cârpit cu sârmă și bucăți de lemn.
Multe poduri din Vrancea sunt în stare deplorabilă
Alte 12 poduri din Vrancea sunt încadrate tot în gradul 4 de risc insa deocamdată, nici în cazul acestora nu se intervine.
Vasile Zamfiroiu, viceprimar comuna Jitia: „La acest pod nu s-a fâcut nimic...De consolidare, momentan, nu, au zis că urmează”.
Și, deși pericolul este mare, autoritățile își pasează responsabilitatea.
Nicușor Halici, prefect de Vrancea: „O situație precară. Eu am făcut trei memorii anul trecut atât către CNAIR, către Regionala de Drumuri Naționale cât și către Ministerul Transporturilor”.
Sorin Robu, director DRDP Buzău: „Recent, DRDP Buzău a inițiat demersuri pentru expertiza tehnică a podului și pentru a se putea demara lucrările de consolidare sau refacere. Așteptăm rezultatele acestei expertize”.
Rămâne de văzut dacă până se încheie expertiza, podul de la Jitia va mai fi în picioare.