Un camion s-a blocat în Pasajul Unirii, după ce șoferul nu a respectat limita. I-au fost dezumflate roțile ca să-l scoată
Un camion s-a blocat în Pasajul Unirii, joi, pe sensul dinspre Bulevardul Mărășești către Piața Universității.
La fața locului au fost direcționați polițiștii rutieri pentru asigurarea măsurilor de fluență.
Ca să îl poată scoate din pasaj, roțile camionului au fost dezumflate.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cu roțile dezumflate, autoutilitara avea 3,78 metri înălțime, limita fiind de 3,5 metri. Șoferul a fost amendat cu 600 de lei pentru nerespectarea indicatorului și cu 870 de lei pentru că a condus o mașină modificată.
Traficul a fost reluat.
Reacția primăriei
Primăria Sectorului 4 a emis un comunicat de presă în urma incidentului din pasaj.
„În pofida echipajului de poliție locală prezent la fața locului, a sistemelor de presemnalizare activate, a indicatoarelor și a marcajelor rutiere, în cursul zilei de astăzi, 12.01.a.c, încă un șofer nu a respectat regulile de circulație și a intrat în Pasajul Unirii, conducând un vehicul cu o înălțime mai mare decât cea maxim admisă.
Potrivit polițiștilor sosiți la fața locului, deși în talonul vehiculului este trecută înălțimea de 3,39 m, în realitate, măsurătorile au arătat o înălțime de 3,72 m, rezultată ca urmare a modificării caroseriei.
Toate incidentele ce au avut loc până acum în interiorul pasajului rutier au avut la bază ignorarea și nerespectarea regulilor de circulație, fapt dovedit prin procesele verbale întocmite de către Poliția Rutieră.
Primăria Sectorului 4, în colaborare cu Poliția Rutieră și cu Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București va elabora, până la sfârșitul săptămânii viitoare, măsuri suplimentare de protecție și semnalizare la intrările în Pasajul Unirii.
Indiferent de câte mijloace de semnalizare și protecție vom utiliza, ignorarea regulilor de circulație și a sistemelor montate vor genera în continuare incidente de această natură.
Prin urmare facem un apel către toți participanții la trafic să respecte cu strictețe prevederile Codului Rutier”, a transmis primăria.
12 milioane de euro investiți și mai multe incidente
Incidentul are loc la mai puţin de trei săptămâni după ce, în 23 decembrie 2022, un autocar cu turişti greci a lovit bara de presemnalizare de la intrarea în pasaj, o persoană decedând. Iniţial, peste 20 de persoane au fost transportate la spital. Ulterior, unii dintre cei aflaţi în autocar au anunţat că se vor adresa instanţei, potrivit news.ro.
Pasajul Unirii a fost redeschis la începutul lui septembrie 2022, după o investiţie de 12 milioane de euro.
”Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, anunţa la acel moment Primăria Sectorului 4.
La câteva zile de la inaugurare, un şofer turc a fost amendat de poliţişti după ce a vrut să intre cu TIR-ul în Pasajul Unirii, fără a respecta limita de înălţime, şi a rupt poarta metalică montată înainte de intrarea în pasaj.
În 21 septembrie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat. Pagubele vor fi stabilite de o comisie şi urmează să îi fie imputate şoferului, anunţa atunci Primăria Sectorului 4, care preciza şi că, de la redeschiderea pasajului, cinci vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.
Cum s-a produs accidentul
Șoferul nu a respectat restricția de înălțime de 3,5 metri, deși mașina pe care o conducea avea peste.
Modificările aduse pasajului după reabilitare au redus din înălțimea porții agabartice și din cea a tunelului.
Autoutilitara venea dinspre bulevardul Mărășești și mergea către Piața Universității. A intrat fără probleme în pasaj, apoi a rămas blocata. în acest moment traficul se desfășoară cu dificultate iar politia rutiera a restricționat accesul în pasaj.
Petrecut la ora 11 dimineața, acest nou incident a dat peste cap circulația în centrul Bucureștiului. Autoutilitara condusă de un șofer în vârstă de 26 de ani a intrat în pasaj fără probleme pentru că limitatorul de înălțime a fost înlăturat după ce a fost lovit de autocarul grecesc, acum două săptămâni. După câteva zeci de metri nu a mai putut înainta.
Polițiștii de la Rutieră au venit rapid cu soluția. Au dezumflat roțile ca să-i reducă din înălțime, iar șoferul a mers în marșarier ca să iasă din pasaj, escortat de agenți.
Agenții au constatat că, în realitate, autoutilitara avea altă înălțime decât cea trecută în acte.
Șofer: „Nu am văzut limitatorul de înălțime”.
R: Ați mai trecut pe aici?
Șofer: „Da. Am mai trecut”.
Claudiu Costea, purtător de cuvânt Brigada Rutieră: „Polițiștii au sancționat conducătorul auto cu amendă de 870 de lei și au dispus reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor, fără drept de circulație”.
Înainte de reabilitare, Pasajul Unirii nu avea un plafon de protecție care să ferească de uzură tavanul original al tunelului.
După renovare, în zona gri care permitea anumitor camioane să treacă prin pasaj fără să se blocheze, a fost montat un plafon metalic care are între 10 centimetri și 14 centimetri și care, implicit, a redus din înălțimea pasajului, fără să încalce totuși standaredele de înalțime prevăzute în proiect, adică 3.70 metri înălțime în punctul minim.
O altă schimbare care a dus la cascada de incidente este poarta agabaritică, al cărei principal scop este acela de a bloca autocamioanele și autocarele care au mai mult de 3,5 metri înălțime, până ca acestea să ajungă la intrarea în pasaj.
În trecut, acest limitator era montat pe borduri de beton și avea aproximativ patru metri înălțime, nu 3,5, așa cum arăta indicatorul montat.
Violeta Boerescu, purtător de cuvânt Primăria Sectorului 4: „Între timp lucrurile au fost puse în siguranță, iar toate aceste reglementări referitoare la regimul de înălțime au fost puse în practică. În acest moment, atât poarta de înălțime cât și pasajul au înălțimea standard, înălțimea prevăzută inițial, încă de la construcția lor”.
Ploaia din ultimele zile a adus și ea numai probleme în pasaj. Pentru că structura care protejează rețelele de utilitate de la suprafața pasajului este veche de peste 60 de ani și nu a intrat în reabilitarea făcută în toamnă, apa s-a infiltrat în plafon și se scurge pe mașinile care tranzitează tunelul. Plafonul nu a fost însă afectat deocamdată.