Un Lamborghini s-a stricat și a blocat traficul în București. Problema de care s-a lovit apoi
Proprietarul unui bolid de sute de mii de euro a blocat circulația tramvaielor pe o stradă din Sectorul 1 mai bine de două ore.
„Am avut o defecțiune tehnică”, spune acesta. Deși bărbatul a scăpat fără amendă, cei de la STB intenționează să-i ceară despăgubiri. Alți șoferi implicați în situații similare au de achitat aproape 30.000 de lei despăgubiri pentru pierderile suferite de societatea de transport.
Șoferul, care circula, marți, la ora 16:00, pe o stradă din Sectorul 1, a avut ghinionul să i se strice mașina. Bolidul de câteva sute de mii de euro nu a mai putut fi mutat, iar asta a dus la blocarea circulației în zonă, după ce tramvaiele pline de călători nu au putut să înainteze pe strada îngustă.
Blocajul a durat 2 ore și 25 de minute, până când proprietarul a reușit să găsească o platformă potrivită să ridice mașina, care costa între 140.000 și 250.000 de dolari. În tot acest timp, Societatea de Transport Public a înregistrat pierderi estimate la aproximativ 10.000 de lei, pe care intenționează să le recupereze în instanță.
Bogdan Alexandru Ichim, director executiv STB: „Se întâmplă zilnic. Vatmanul, pentru că la ei e mai des, anunță dispeceratul, se cheamă Poliția locală sau Rutiera”.
Reporter: „Dacă șoferul nu e la mașină, nu vine, ce facem? Stăm acolo până vine?”.
Bogdan Alexandru Ichim, director executiv STB: „În 99% din cazuri, acest lucru se întâmplă. Măsurile de descurajare la nivelul municipiului București lipsesc, în sensul că foarte rar se ridică mașinile care blochează calea de rulare a tramvaielor de către poliția locală, iar amenzile aplicate nu sunt de natură să descurajeze acest comportament”.
În mod normal, cei care sunt prinși de polițiști că blochează mijloacele de transport în comun riscă amenzi între 300 și 660 de lei și până la 3 puncte de penalizare. De asemenea, Societatea de Transport Public poate să îi dea în judecată.
Potrivit reprezentanților STB, din cauza șoferilor care își lasă mașinile prea aproape de liniile tramvaiului sau în stațiile de troleibuz, mijloacele de transport în comun acumulează întârzieri uriașe. Peste 8.000 de ore într-un an.