CFR a rămas fără conducere după ce trenul în care era ministrul Transporturilor a avut o oră întârziere

×
Codul embed a fost copiat

CFR a rămas fără conducere, după ce ministrul Transporturilor a mers la Deva cu trenul şi a ajuns la destinaţie cu o oră întârziere.

''Trenul nu avea de ce să întârzie'', spune demitarul, care a pornit un val de demiteri. Numai că schimbările de la vârful ierarhiei nu sunt suficiente ca să rezolve problemele cronice, de care suferă Societatea Naţională de Cai Ferate.

Întârzierile de zeci de minute şi chiar de ore, sunt o obişnuinţă, de ani de zile. La fel şi trenurile vechi, murdare sau fără climatizare.

Ministerul Transporturilor a precizat, ulterior, că decizia a fost luată în urma unei analize din care au reieşit "proasta administrare şi gestionare a reţelei de cale ferată" şi întârzieri ale trenurilor nejustificate şi neanunţate la timp călătorilor.

La scurt timp de la această declarație, Marius Chiper a anunțat că și-a depus demisia ”din motive personale”.

Citește și
tren
Aventura unor pasageri rămași ore întregi în câmp, într-un tren CFR. Ce le-a spus Poliția

 

Ministrul Transporturilor este într-o vizită în judeţul Hunedoara şi a ajuns la Deva cu trenul.

Garnitura - care circula de la Constanţa - a avut o întârziere de aproape o oră, spre nemulţumirea ministrului, care a spus că o astfel de întârziere nu se justifica, în condiţiile în care vremea era bună.

El a anunţat că îl va demite pe directorul CFR, Marius Chiper.

"Din acest motiv îl demit pe domnul Chiper. Problema întârzierii trenurilor nu este pentru că materialul rulant este învechit (...) Nu pot înţelege cum pe calea ferată Bucureşti-Constanţa, în care s-au investit sute de milioane de euro şi care este cea mai modernă din ţară, într-o zi frumoasă, cu 20 de grade afară, trenul trebuie să aibă întârziere de zeci de minute", a spus ministrul Transporturilor, la Deva.

Cel mai probabil, ordinul de demitere a lui Chiper de la conducerea CFR va fi semnat miercuri, când Felix Stroe va reveni la Bucureşti.

Ulterior, Ministerul Transporturilor a transmis un comunicat de presă în care a precizat că decizia de demitere a lui Chiper a fost luată în urma unei analize din care a reieşit au reieşit "proasta administrare şi gestionare a reţelei de cale ferată" şi întârzieri ale trenurilor nejustificate şi neanunţate la timp călătorilor.

Calea ferată trebuie revitalizată. Nu tolerez întârzierile nejustificate, proasta gestionare a infrastructurii CFR şi lipsa de respect faţă de călători. Decizia schimbării conducerii CFR Infrastructură vreau să fie un prim semnal că lucrurile nu mai pot continua în aceasta manieră. Funcţionarii sunt în slujba cetăţenilor şi nu invers, acesta este un crez la care nu voi renunţa. CFR era considerată, pe vremuri, a doua armată a ţării şi aş vrea sa îi readuc faima de odinioară”, a declarat ministrul Felix Stroe.

Marius Chiper a fost numit în funcţia de director general al CFR SA în decembrie 2015. În perioada februarie-decembrie 2015, el a fost director general adjunct, iar între 2010 şi 2015 a fost şef de Unitate de Management de Proiect (UMP).

Luni, au fost schimbaţi din funcţie directorul Regionalei Căi Ferate Bucureşti şi şeful Gării de Nord. Directorul Regionalei Căi Ferate Bucureşti Laurenţiu Maraloi şi şeful Gării de Nord Mihai Cândea au fost schimbaţi din funcţie prin decizie a ministrului Transporturilor Felix Stroe, nemulţumit de modul de administrare şi întreţinere a gării.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cum arată în interior cel mai modern vagon al CFR-ului, cu internet și scaune ergonomice. FOTO
Cum arată în interior cel mai modern vagon al CFR-ului, cu internet și scaune ergonomice. FOTO

CFR Călători a prezentat la Timișoara noul vagon din dotarea companiei, în care pasagerii vor avea acces la condiții de lux. Vagonul nu emste unul nou, ci este recondiţionat la Atelierele Griviţa din Bucureşti.

Aventura unor pasageri rămași ore întregi în câmp, într-un tren CFR. Ce le-a spus Poliția
Aventura unor pasageri rămași ore întregi în câmp, într-un tren CFR. Ce le-a spus Poliția

Sute de oameni au rămas blocați în câmp, într-un tren CFR care a plecat miercuri din București și ar fi trebuit să ajungă la Sibiu în cursul serii.

Un veteran de 92 de ani ar putea ajunge în închisoare. Ce făcea cu biletele CFR gratuite
Un veteran de 92 de ani ar putea ajunge în închisoare. Ce făcea cu biletele CFR gratuite

La 92 de ani, un bărbat din judeţul Botoşani a fost trimis în judecată pentru înşelăciune. Procurorii i-au pus sechestru pe casă şi pe pământ, pentru un prejudiciu de peste 20 de mii de lei.

Liviu Dragnea: CFR trebuie să plătească amenzi de 142 milioane de euro
Liviu Dragnea: CFR trebuie să plătească amenzi de 142 milioane de euro

Șeful PSD și președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, a acuzat, vineri dimineața, Căile Ferate Române (CFR), că ar provoca datorii de sute de milioane de euro statului român.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.