Transformarea industrială a României: Depozitele aproape de București, noul hub european
Într-una dintre halele închiriate de o companie austriacă, lângă București, milioane de pachete cu haine și încălțăminte sunt depozitate, urmând ca, atunci când sunt comandate de clienții români, dar și străini, să plece direct spre ei.
Mircea Marinescu, director de operațiuni: „Toate se întâlnesc în depozitele noastre și de aici sunt livrate clienților. Disponibilitatea este destul de greu de procurat, iar noi o procurăm având depozite aici, aproape de clienții finali.”
De altfel, tot mai multe companii străine sunt interesate să închirieze depozite în România. Practic, mărfurile lor fac o oprire temporară în țara noastră, până când sunt comandate de clienți din Europa. Din România, timpul de livrare este mai scurt.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Adriana Pălășan, vicepreședintele Asociației de Logistică: „Principalele rute spre Europa sunt pe granița de Vest - Arad, Oradea, Timișoara. Tot ce vine din Asia îndepărtată sau mai apropiată, vine prin Bulgaria sau prin portul de Constanța.”
Așa se face că România a ajuns să aibă peste 4 milioane de metri pătrați acoperiți de depozite. Cele mai multe sunt închiriate de companii străine mari din industrii precum auto, retail, mobilă și fashion.
Văzut din satelit, unul dintre parcurile industriale din proximitatea Bucureștiului este mare cât o localitate. Depozitele de aici se întind pe mai bine de 830 de mii de metri pătrați, cam cât Bolintin-Deal, localitatea lângă care s-au și construit.
De altfel, sunt zone industriale care s-au dezvoltat după modelul micilor orașe. Printre hale răsar cabinete medicale, magazine, cantine, terenuri de sport și chiar terase. Toate pentru angajați, dar și pentru localnici. Odată cu ridicarea acestor parcuri cresc și localitățile din vecinătate.
Andrei Bențea, director de dezvoltare: „Dacă ne ducem prin depozite, veți vedea că mulți dintre angajați provin din zona aceasta. Tot ce înseamnă drumurile acestea pe care le vedeți, inclusiv podul peste autostradă, le-am dezvoltat.”
Denisa Călugărescu, administratorul unui parc industrial: „Ne-am concentrat foarte mult pe a planta și a aduce viață în parc. Pentru că sunt clădirile destul de mari și atunci le compensăm prin plante.”
Potrivit celor din industrie, deși expansiunea sectorului logistic în România este vizibilă cu ochiul liber, nu există o estimare clară a veniturilor pe care acest sector le aduce bugetului de stat.