Traficul pe Dunare este blocat de sloiuri. Doar un impingator mai traverseza fluviul, in cazuri de urgenta
Dunarea este paralizata pe tot sectorul fluvial, din cauza sloiurilor.
Comandantii navelor au fost avertizati ca, daca vor sa isi continue marsul, o fac pe propria raspundere. Si pe Dunarea maritima sunt mari probleme: spargatorul de gheata Perseus, care lucreaza in zona Isaccea, a deblocat luni-dimineata doua cargouri ramase intepenite in gheata, la mila 52.
Ceata a ingreunat luni-dimineata si mai mult interventiile echipajului de pe spargatorul de gheata Perseus, cel mai mare din dotarea flotei romane. Aproape de Isaccea, doua cargouri care au ramas intepenite intre sloiuri au fost deblocate.
Dorian Dumitru, director executiv AFDJ Galati: "Problema pe care noi o intampinam la ora actuala este ca gheata este sparta, dar nu pleaca mai departe. Circula foarte greu. Debitul la intrare in tara este in jur de doua mii de metri cubi pe secunda, fata de un debit multianual de 4950 de metri cubi pe secunda."
Aparitia sloiurilor de gheata pe Dunare este favorizata in primul rand de ger, dar si de cotele si debitele nefiresc de mici pentru aceasta perioada a anului. Luni, la Galati, iata, nivelul fluviului scade cu inca zece centimetri. Tot din cauza sloiurilor, bacul care face legatura intre judetele Galati si Tulcea nu mai circula.
Grigore Craciun, sef flota: "Mai rau de-atata nu ne-am asteptat, dar alte posibilitati nu avem. Bacurile nu pot circula si nu stim pana cand."
A fost inchiriat un impingator sa traverseze Dunarea, dar numai pentru curse speciale, in caz de urgenta.
Cursele obisnuite dintre judetele Galati si Tulcea au fost intrerupte, pentru ca bacurile nu se mai pot deplasa in conditii de siguranta. Pentru situatii de urgenta a fost inchiriat, totusi, un impingator care transporta doar pasageri, nu si masini, ca in cazul bacurilor.
Asta inseamna ca, in cazul unei urgente medicale, de exemplu, poate sa treaca doar pacientul, nu si ambulanta. Autoritatile fluviale spun ca situatia nu se va imbunatati in urmatoarea perioada, pentru ca nivelul si debitul Dunarii continua sa scada. Cheltuielile Administratiei Fluviale pentru spargerea ghetii si asigurarea senalului navigabil sunt uriase, iar cantitatile de combustibil consumate, pe masura.