Tot mai multe fabrici de materiale de construcții apar în România. De ce investesc afaceriștii în acest domeniu
Costurile în creștere, cu transportul în special, i-au făcut pe unii producători din domeniul construcțiilor să își deschidă fabrici noi.
Deși acum investesc sume considerabile, pe termen lung estimează că vor avea reduceri de cheltuieli, pentru că vor fi mai aproape de clienți și de materia primă pe care o folosesc.
În pandemie, transportul de mare tonaj s-a scumpit și cu o treime.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
În ultimii doi ani, costul cu transportul materialelor a crescut cu 20% pentru un grup austriac din domeniul construcțiilor. Ca să fie mai aproape de clienți, producătorul, care are patru fabrici în România, deschide un punct nou, în Arad. De asemenea, va extinde și o unitate din Iași cu încă o fabrică, ca să facă produse pe care acum le importă.
Adrian Mînzat, manager general al unei companii de construcții: "Ne-am gândit să aducem fabricile mai aproape de piața de consum pentru a evita costurile mari cu transportul pe distanțe mari. Vom produce produse pe baza de beton, pavaj, borduri, bolțari".
De pe poarta unui producător din Oradea ies zilnic 18-20 de camioane cu materiale de construcții. Distribuirea lor împreună cu importul de la fabrica mamă din Polonia costă câteva milioane de lei anual. Unitatea nouă pe care vrea să o deschidă, în inima Transilvaniei, printr-o investiție de 70 de milioane de lei ar trebui să aducă o economie de 4-5 milioane de lei pe an.
Mihaela Masaric, director de vânzări și marketing: ”Ne dorim să ajungem la o reducere măcar cu 15%. Evident, această estimare depinde de ceea ce se va întâmpla în momentul în care vom produce efectiv, de costul cu materiile prime”.
Un producător din Alba investește 20 de milioane de euro într-o fabrică nouă de pavaje și prefabricate din beton, la Arad. Va deservi județele din vestul țării și va fi a cincea unitate a grupului.
Marius Aramă, directorul fabricii: "Principalul motiv este pentru a reduce costurile de transport dat fiind faptul că aceste costuri au crescut de la an la an și să fim cât mai aproape de clienții noștri în zona de vest".
Un alt grup din Alba se extinde până în Neamț. Va fi a patra unitate a companiei, care în acest fel va putea acoperi mai ușor toate zonele țării. Investiția ajunge la zece milioane de euro.
Iulia Hladiuc, director marketing: "Angajații sunt mai aproape de clienți și de aici obținem o economie de timp și de bani, aceștia fiind nevoiți să facă rute mult mai scurte".
Ponderea transportului, în prețul unui produs din categoria materialelor de construcții, începe de la zece procente.