Tomitans' Clasic Cars Constanta. Raliul masinilor de epoca, vechi de 95 de ani. GALERIE FOTO
Intre 22 si 23 septembrie 2014, Tomitans' Clasic Cars Constanta organizeaza o demonstratie cu automobile "cu varste" intre 75 si 96 ani. Masinile de epoca participa la un raliu cu o lungime estimata la 540 de kilometri.
La cursa participa un numar de maxim 9 masini, obligatoriu cu echipaj de minim doua persoane. Vor participa doar masini fabricate in perioada interbelica ,1918 – 1939. Clubul din Constanta participa cu trei masini, construite in anii 1924, 1927 si 1936.
Desfasurarea evenimentului, marti, 23 septembrie 2014, LIVE TEXT:
ora 14.30 Masinile de epoca au ajuns in punctul final, la Palatul Parlamentului.
ora 13.50 In Bucuresti.
ora 13.45 Intrarea in Bucuresti.
ora 13.40 Podul Colentina.
ora 13.20 Mai sunt 20 de km pana in Bucuresti si aproximativ 35 de km pana la destinatie.
ora 13.10 Ploaie puternica, la aproximativ 40 de km de Bucuresti.
ora 13.00 Ploaie torentiala si vizibilitate redusa
ora 12.00 Kilometrul 120.
ora 11.35 Oprire pentru alimentare si pauza de cafea. In carburant a fost adaugat tretraetil de plumb, un aditiv care scade cifra octanica.
ora 11.20 Echipajul 4 a abandonat raliul. Fosta masina aRegelui Mihai, pe platforma.
ora 10.35 Echipajele 1 si 5 ajung la statia de taxare Fetesti.
ora 10.30 Punct de reper: Podul Cernavoda.
ora 10.00 Echipajele 1, 5 si 2 au ajuns la kilometrul 189. Echipajului 9 Ford nu i se poate determina pozitia.
ora 09.20 Masinile au ajuns la iesirea din Ovidiu catre autostrada. Jumatate din cursa a doborat deja recordul din 1904.
ora 09.15 Echipajele au iesit din Constanta, in raliu au ramas doar 5.
ora 09.00 Incepe cursa.
Desfasurarea evenimentului, luni, 22 septembrie 2014, LIVE TEXT
ora 17.10 In portul Tomis au ajuns echipajele 1, 5, 9 si 2, in aceasta ordine. Echipajul 4 a abandonat cursa la intrarea in Constanta din cauza unor probleme mecanice.
ora 16.50 Ploua torential in Constanta si asta le da mari batai de cap soferilor. Cu toate acestea, cursa continua.
Echpajul 9 a recuperat in mod surprinzator si a ajuns din urma echipajele 1 si 5. Toate aceste trei echipaje trec prin statiunea Mamaia cu destinatia Portul Tomis.
ora 16.20 Echipajele 1 si 5 au ajuns in orasul Navodari si se afla in drum spre statiunea Mamaia, in timp ce restul masinilor se afla la intrarea in Constanta. Echpajul 4 intampina noi dificultati tehnice, insa continua cursa.
ora 15.55 Primele masini intra in Constanta. Echipajele se afla distribuite pe o distanta de 20 de km.
ora 15.20 Pregatiri pentru ploaie, la aproximativ 20 km de Constanta.
ora 14.40 Noi probleme - la 5 kilometri după Podul Borcea
ora 14.25 Pregatire pentru Podul Borcea. Echipajul 9 a rămas in spate 10 km.
ora 14.05 Toate cele 6 echipaje care au iesit din Bucuresti mai au 15 km pana la bariera de taxare.
ora 13.30 Fosta masina a Regelui Mihai este condusa de echipajul 4, care asteapta racirea motorului.
ora 13.20 Verificari tehnice la km. 112, dar si pauza de cafea.
ora 12.50 Prima masina din echipajul 1 Balan atinge km 90 pe autostrada.
ora 12.40 Echipajul 4 a ajuns la kilometrul 67.
ora 12.30 Echipajul 4 s-a oprit pentru a remedia o defectiune: schimbarea platinei de la bujie. Convoiul a ajuns la kilometrul 64.
ora 12.30 La kilometrul 56, cu o viteza maxima de 65 km/h
ora 11.50 Apar primele probleme, pe autostrada A2
ora 11.30 Participantii la raliu au ajuns la km 25 pe autostrada.
ora 11.00 Participantii la raliu isi pregatesc automobilele.
Raliul masinilor de epoca, vechi de 95 de ani
Anul acesta se implinesc 110 ani de la organizarea primului raliu auto din Romania. Evenimentul a avut loc pe 22 septembrie 1904, pe traseul Bucuresti - Giurgiu si retur, pe o distanta de 126 km. La acea vreme s-au inscris in concurs 9 masini (cu echipaje formate din pilot-copilot), au participat 6 echipaje si au terminat cursa doar 2.
Primul clasat a fost printul George Valentin Bibescu (Mercedes), cu o medie de 66 km/h, iar secundul a fost Leon Leonida (Gobron), cu o medie de viteza de 63 km/h.