TAROM, pierderi de peste o sută de milioane de lei în prima jumătate a anului
Consiliul de administraţie al Tarom l-a numit în funcţia de director general interimar pe Alexandru Susanu, un angajat cu vechime în companie, responsabil cu operaţiunile de zbor.
Fostul director şi-a dat luni demisia. Schimbarea are loc în urmă bilanţului înregistrat de companie în prima jumătate a anului: peste o sută de milioane de lei pierderi.
Problema a provocat scântei, săptămâna trecută, la ultima şedinţa de Guvern, când premierul l-a certat pe ministrul Transporturilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Scandalul de la Tarom a început când compania a anunţat pierderile. Informaţia a ajuns la Guvern, iar premierul i-a cerut socoteală ministrului Transporturilor care a încercat să-l apere pe directorul Tarom.
Ministrul Cuc a venit până la urmă la Guvern cu demisia directorului interimar Tarom, Eugen Davidoiu, chiar dacă acesta anunţase iniţial că nu are de ce să plece din funcţie. Sindicatul piloţilor spune că desele modificări ale echipelor manageriale nu au dus la o activitate eficientă.
Avioanele TAROM au suferit la Amsterdam, Madrid şi Chişinău avarii grave care le-au ţinut la sol. Iar cele două aeronave noi aduse în această vara nu au ajutat compania să recupereze pierderile. Dacă în 2011 acestea erau de 250 milioane de lei, au scăzut până la aproape 29 de milioane de lei anul trecut şi au urcat, din nou, până la 104 milioane lei în primele 6 luni din 2017.
Şi ghinioanele nu s-au oprit. Marţi, un avion Tarom a suferit o avarie la aterizare pe aeroportul din Timişoara, după ce una dintre anvelopele roţilor de la trenul de aterizare s-a tăiat.
Tarom are 23 de aeronave. 2 sunt noi, aduse în vara în leasing. În timp ce operatorii aerieni concurenţi fac profit, compania naţională pierde pasageri şi renunţă la rute pe care nu mai poate să le onoreze.