Studiu: 43% dintre oameni se căsătoresc cu un coleg sau fost coleg. Marile firme au început să introducă coduri de conduită
Potrivit unui sondaj internațional realizat de Forbes 43 la sută dintre oameni se căsătoresc cu un coleg sau fost coleg.
Studiul arată că aproape tot atâția și-au înșelat, la un moment dat, partenerul cu cineva de la serviciu.
Fenomenul este atât de extins încât marile companii au creat un cod de conduită.
Mihaela și-a întâlnit sufletul pereche la muncă. Lucrează la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Brașov, unde și Răzvan - alesul ei- este pompier. Mariajul lor rezistă de 13 ani.
Mihaela Câțu: "Dimineață când el trebuie să iasă din tură, eu atunci vin la muncă și mă așteaptă deseori cu o cafea și acest lucru face foarte mult. Acasă vă dați seama că, inevitabil, vorbim și de partea cu munca".
Pe de altă parte, relațiile amoroase la locul de muncă sunt des întâlnite, chiar dacă, în multe cazuri, partenerii încearcă să păstreze discreția. Există însă și situații când lucrurile sunt evidente. Cum li s-a întâmplat unor tineri, care lucrau într-un restaurant.
Mircea Buteanu, managerul unei cafenele: "Am avut un cuplu, doi tineri foarte drăguți, aici s-au cunoscut. Le-am atras atenția de câteva ori, pentru că pur și simplu se opreau cu tăvile în mână și se sărutau în mijlocul trotuarului".
Potrivit unui sondaj internațional realizat de Forbes, 43 la sută dintre adulți s-au căsătorit cu un om care le-a fost, cel puțin temporar, coleg.
Iar 40 la sută dintre participanţi au recunoscut că au avut o aventură la serviciu. Cei implicați în relații amoroase la muncă recunosc că acest fapt le-a afectat, într-o oarecare măsură, viața profesională.
Anca Apostol, psiholog: "Dacă se ivesc conflicte sau animozități între cei doi, acest lucru poate să influențeze felul în care ei se comportă la locul de muncă și implicit performanțele acolo".
Companiile au încercat să creeze o serie de reguli, pentru asemenea situații. În primul rând, recomandă ca partenerii să raporteze relația către superiorul direct sau departamentul de resurse umane. Apoi, le cer să nu-și împărtășească informații sensibile.
Virgil Aldea, specialist resurse umane: "Un exemplu ar fi când unul dintre parteneri este poate managerul financiar, care poate să îi aducă la cunoștină celuilalt despre practicile salariale din departamentul unde lucrează. Atunci clar aceste informații pot genera o stare conflictuală în acel departament."
Marile firme impun ca între parteneri să nu existe o subordonare directă, la serviciu.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: studiu, companii, relatii la serviciu,
Dată publicare:
14-02-2024 19:29