STB: Toate vehiculele sunt sigure şi nu pun în pericol viaţa călătorilor. Primăria îi dă în judecată pe cei care spun altceva

×
Codul embed a fost copiat

Toate vehiculele Societăţii de Transport Bucureşti (STB) aflate în traseu sunt sigure şi nu pun în pericol viaţa călătorilor, indiferent de anul de producţie al acestora, susţin reprezentanţii STB.

 

”Autobazele şi depourile primesc piese de schimb, iar reviziile şi Inspecţiile Tehnice Periodice sunt efectuate conform prevederilor legale. STB SA îşi rezervă dreptul de a sesiza instituţiile competente în legătură cu difuzarea de către anumiţi indivizi a unor informaţii false, menite să inducă în rândul populaţiei şi al angajaţilor o stare de nesiguranţă”, precizează societatea de transport după apariţia unor informaţii în spaţiul public ale unor angajaţi ai STB, conform cărora vehiculele aflate în traseu nu ar fi sigure şi ar pune în pericol viaţa călătorilor.

Reprezentanţii societăţii bucureştene de transport afirmă că accidente de genul celui petrecut duminică, când un incendiu a apărut la bordul unui troleibuz aflat în traseu, sunt extrem de rare şi pot apărea din cauze tehnice la orice mod de transport, inclusiv la autoturisme.

 

Citește și
Troleibuz cuprins de flăcări uriașe în Capitală
Troleibuz cuprins de flăcări uriașe în Capitală. Reacția lui Firea: E strigător la cer ce se întâmplă
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

”Grupuri de interese economice și politice”

 

”STB dă asigurări că personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol. Totuşi, în prezent, STB SA cercetează amănunţit cauzele care au dus la apariţia unui astfel de eveniment în traseu, luând în calcul toate posibilele cauze, nu numai pe cele tehnice. O dovadă că factorul uman poate provoca astfel de incidente este campania de dezinformare stârnită de grupuri de interese economice şi politice şi întreţinută de aşa-zişi lideri sindicali odată cu lărgirea flotei STB SA în urma achiziţiei de autobuze Otokar”, mai spun aceştia.

De asemenea, imediat după sosirea în ţară a acestor autobuze noi, cu normă de poluare Euro VI, ”o serie de angajaţi apropiaţi grupului de aşa-zişi sindicalişti minoritari (în fapt, personaje înregimentate politic) au raportat false probleme în traffic”. 

Autobuzele Otokar s-au dovedit în prezent fiabile şi niciun sofer apropiat aşa-zişilor lideri sindicali nu mai raportează false probleme, ca în perioada când acestea erau expuse public în mod pregnant, arată STB.

”Persoanele care au transmis în mediul public aceste informaţii eronate nu sunt la prima abatere, ele fiind cercetate disciplinar pentru colportarea de informaţii false în mediul public şi sancţionate, conform Regulamentului Intern al STB SA, pentru că au indus în rândul călătorilor şi al angajaţilor o stare nefondată de nesiguranţă”, se subliniază în comunicat.

 

Pericol de incendiu la tramvaie și troleibuze

 

Deputatul independent Nicuşor Dan, candidat la Primăria Capitalei susţinut de USR şi PNL, a precizat, luni, într-o conferinţă de presă, că sindicaliştii din societatea de transport bucureşteană au atras atenţia asupra pericolului de incendiu la tramvaie şi troleibuze, însă Primăria Municipiului Bucureşti nu a făcut nimic pentru a preveni acest pericol.

”Ieri un autobuz al municipalităţii a luat foc în centrul oraşului, în urmă cu o săptămână un tramvai a deraiat şi nu e primul tramvai care deraiază în Bucureşti, toate aceste lucruri sunt rezultatul a zeci de ani de improvizaţii în societatea de transport a Bucureştiului, lucruri pe care sindicaliştii le spun de ani de zile. În urmă cu trei ani, sindicatul STB a atras atenţia că există un pericol de incendiu în tramvaie şi troleibuze şi administraţia Capitalei nu a făcut nimic în acest sens”, a spus Nicuşor Dan.

El a adăugat că în ceea ce priveşte vehiculele societăţii de transport bucureştene nu există o mentenanţă profesionistă, aşa cum ar trebui să fie făcută.

Duminică, 7 iunie 2020, în jurul orei 11:00, şoferul unui troleibuzu din linia 86 a depistat apariţia unui incendiu, în timp ce se deplasa pe Bd. Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord.

În vehicul se aflau doar un călător şi conducătorul troleibuzului, fără ca vreunul dintre aceştia să fie afectaţi.

Incendiul s-a extins rapid după evacuarea călătorului şi numai în urma intervenţiei pompierilor a fost lichidat, astfel că, în scurt timp, în jurul orei 12:00, troleibuzul a fost tractat şi retras la depou, pentru verificări tehnice.

Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti SA (STB), Alexandru-Hazem Kansou, a dispus duminică reverificarea instalaţiilor electrice ale tuturor troleibuzelor din parcul societăţii şi constituirea unei comisii tehnice de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului.

 

Articol recomandat de sport.ro
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
Citește și...
Scandal în jurul troleibuzului care a ars în București. Fumul, vizibil de la sute de metri
Scandal în jurul troleibuzului care a ars în București. Fumul, vizibil de la sute de metri

Un incendiu puternic a semănat panică duminică în centrul capitalei. Un troleibuz a luat foc în mers și a fost distrus în totalitate.

Troleibuz cuprins de flăcări uriașe în Capitală. Reacția lui Firea: E strigător la cer ce se întâmplă
Troleibuz cuprins de flăcări uriașe în Capitală. Reacția lui Firea: E strigător la cer ce se întâmplă

Un troleibuz a luat foc duminică în centrul Capitalei, însă nicio persoană nu a fost rănită.

Coronavirus. Reguli privind transportul în comun dupa ieşirea din starea de urgenţă
Coronavirus. Reguli privind transportul în comun dupa ieşirea din starea de urgenţă

Autorităţile au anunţat sâmbătă care ar putea fi regulile de funcţionare a transportului în comun după ieşirea din starea de urgenţă, pe 15 mai. 

Recomandări
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie. 

Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității
Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității

Parchetul General a anunţat oficial, vineri, punerea sub acuzare a fostului preşedinte Ion Iliescu pentru săvârşirea de infracţiuni contra umanităţii, în dosarul Mineriadei din iunie 1990.

Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă
Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă

Sorina Pintea, fostul ministru social-democrat al Sănătății, a fost condamnată, vineri, la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită în formă continuată. Decizia instanței nu este definitivă.