Statiile de tramvai din Capitala, considerate de calatori un pericol. "Pot sa cad in fata masinii, sa ma accidentez"
Un pericol - asa descriu multi dintre bucuresteni statiile de tramvai care nu respecta normele de siguranta. Oamenii spun ca sunt nevoiti sa astepte pe peroane inguste si nesigure, fara balustrade de protectie.
Pe de alta parte, Primaria Capitalei sustine ca pana acum au fost modernizate aproape 65% din statiile de tramvai din Bucuresti.
Alegeri 2024
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Multi dintre bucuresteni au fost nevoiti, macar o data, sa astepte tramvaiul pe un peron ingust. Acolo, spun oamenii, este o adevarata provocare sa iti gasesti un loc in care sa te simti in siguranta. Mai ales ca, de multe ori, masinile trec razant pe lange ei.
Femeie: "Pot sa cad in fata masinii, sa ma accidentez. Daca vine cineva si se grabeste, da peste mine si ma arunca in fata masinii!"
Femeie: "Oricand te poti impiedica, oricand poti avea un accident, minor sau major, aici este foarte aproape de orice masina. Aici e ca o insula in mijlocul apei. Nu te poti feri din nici o parte."
Astfel de refugii sunt, de pilda, pe o buna bucata din Soseaua Pantelimon, pe Bulevardul Basarabia sau pe Strada Barbu Vacarescu.
Barbat: "E prost conceputa pentrut ca daca s-ar mai duce cu un metru incolo furi din banda de circulatie. Eu incap ca-s mai subtire, dar doua persoane nu."
La lasarea intunericului sau pe timp de ploaie, refugiile neamenajate devin si mai periculoase, iar riscul de accidente creste.
Reporter: "Sunt soferi care trec pe linia de tramvai?"
Taximetrist: "Sigur, absolut. Si fac coada de acolo de la refugiu pana in spate pentru ca e prea aglomeratie!"
Pentru ca pietonii sa fie in siguranta, refugiile ar trebui imprejmuite cu un gard. In plus, inaltimea lor ar trebui sa fie cel putin egala cu distanta dintre sosea si prima treapta a tramvaiului.
Potrivit Primariei Capitalei, latimea peroanelor trebuie sa fie cat mai generoasa pentru ca ele sa poata gazdui un numar cat mai mare de calatori. In Bucuresti exista insa si peroane care nu masoara nici un metru latime.
Cat despre lucrarile de modernizare, Primaria Capitalei sustine ca: "Modernizarea peroanelor se realizeaza concomitent cu lucrarile de modernizare a caii de rulare a tramvaielor. Procesul a fost demarat in anul 2002, pana in prezent modernizandu-se aproximativ 65% din reteaua de cale de rulare din Municipiul Bucuresti."
In plus, dimensiunile de constructie sunt adaptate marimii fiecarei artere. Apoi, acestea sunt aprobate de Comisia Tehnica de Circulatie si de Brigada de Politie Rutiera, mai spun reprezentantii primariei.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, primaria capitalei, tramvaie, cetateni, statie,
Dată publicare:
30-09-2016 07:58