Cererea este mare, astfel că durează și o lună, până la livrare. În România, aproape jumătate dintre gospodării se încălzesc cu lemn și cocs.
De la o rafinărie din Constanța pleacă zilnic spre clienți câteva zeci de transporturi de cocs. Fiecare mașină este încărcată, în medie, cu trei tone de material.
Reporter: „Unde îl transportați, la depozit?”
Șofer: „La om care are nevoie.”
Reporter: „Cam cât așteptați până intrați la încărcare?”
Șofer:„Sunt zile și zile, sunt zile când stai și 15 ore, sunt zile când stai și două ore.”
Rafinăria Petromidia a raportat o creștere simțitoare a cererii din partea românilor
Într-un răspuns pentru Știrile Pro Tv, Rafinăria Petromidia a spus că a reluat anul acesta livrările pentru populație și că cererea crește simțitor. Astfel că, în această perioadă, poate dura până la o lună din momentul plasării comenzii până la preluarea produsului.
La producător, prețul este, în medie, 1.500 de lei tona.
Termenele de așteptare sunt mari și pentru cei care se îndreptată spre depozitele care au astfel de materiale.
Cât costă cocsul petrolier
Marius Apostol, managerul unui depozit de cocs: „Cererea către populație a crescut. Avem liste de așteptare chiar și de o lună. Cocsul petrolier are o putere calorică foarte ridicată, de aproximativ 8.500 de kilocalorii, pe lângă celelalte produse care au aproximativ la jumătate puterea calorică. Cocsul petrolier ajunge la 2.600 de lei o tonă.”
Ana Maria Morariu, proprietar centrală:„Centrala funcționează foarte bine cu cocs. Suntem mulțumiți de ea.”
Adrian Negrescu, analist economic:„Mai mult de jumătate din populația României se încălzește cu lemne, cu cocs, cu tot felul de metode care aduc aminte de secolele 17-18. Pentru că facturile la energie sunt foarte mari și oamenii caută soluții.”
Cocsul petrolier este un combustibil solid, obținut prin încălzirea și menținerea la temperatură ridicată a unor reziduri petroliere lichide. Deși este poluant, arderea sa nu încalcă normele de mediu.
Anca Sterpu, profesor universitar:„Avem și un dezavantaj. Faptul că acesta mai conține și compuși cu sulf, compuși grei chiar cu sulf, cu azot, care sunt toxici și poluanți.”
Pentru că cererea este mare, marii consumatorii se orientează și spre import.
Aproape 200.000 de tone de cocs petrolier se află în aceste momente în terminalele din Portul Constanța și urmează să plece spre fabricile de ciment din țară.
Alexandru Toader, șef terminal minereu: „Este venit din Statele Unite și din Spania, cocsul petrol pe care îl avem noi depozitat aici.”
Conform unei analize comparative pentru mai multe soluții de încălzire, cocsul este de trei ori mai eficient decât lemnul.
După ce prețul benzinei a sărit de opt lei pe litru, iar cel al motorinei este acum de peste 9 lei, tot mai mulți oameni au realizat că nu își mai permit să își alimenteze mașinile nici măcar pentru a merge la serviciu.
O mamă din Marea Britanie a dezvăluit trucurile prin care a reușit să își reducă facturile lunare de la 1.090 de lire sterline (6.300 lei) la 340 (2.000 lei).
Un bărbat din Marea Britanie ține luminile stinse și nu folosește niciodată căldură sau apă caldă de la robinet pentru a face față costurilor de trai în creștere, relatează Leeds Live.
În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu
Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.
Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.