Șoferii din Capitală ar putea plăti taxă de poluare pentru a circula prin oraș. Amenzile vor ajunge la 5.000 de lei
Consilierii generali ai Capitalei pregătesc o nouă taxă de poluare. Potrivit unui proiect inițiat de USR, cei care au mașini poluante vor mai putea să circule în București doar dacă vor plăti o taxă.
Ei spun că modelul a fost preluat de la Primăria din Paris și admit că seamănă foarte mult cu vechea taxă Oxigen pe care a încercat să o impună, fără succes, fosta primăriță Gabriela Firea. Actualul primar Nicușor Dan a transmis printr-un comunicat că nu susține o astfel de taxă.
Potrivit proiectului, cei care vor dori să circule în București cu o mașină non-Euro sau una care are o normă de poluare Euro 1 sau Euro 2, vor fi nevoiți să plătească zilnic 20 de lei. Pentru 3 zile, taxa ar putea fi de 55 de lei, iar pentru o săptămână, ar putea ajunge la 120 de lei. Un abonament de o lună va costa 500 de lei iar tariful pentru un an va fi de 5.500 de lei. La fel vor plăti cei cu mașini înmatriculate în alte județe dar care vor să circule pe străzile din București. În cel mai optimist scenariu, aceste taxe se vor aplică de la 1 ianuarie 2023.
Alegeri 2024
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
Pentru ce mașini se aplică taxa de poluare
Printre mașinile vizate de noua taxă se află maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4. În aceeași categorie intră și motocicletele. Ulterior, până în 2028, vor fi taxate și mașinile euro 5 sau orice tip de vehicul cu motor Diesel. Proiectul inițiat de un consilier general USR se află în stadiu incipient și urmează a fi supus dezbaterii publice. Apoi, ca să fie pus în practică va avea nevoie de votul consilierilor generali ai Primăriei.
Anamaria Gram, consilier general al USR: „Am ajuns să avem niște întâlniri cu cei din primăria pariş și de la Air Paris, asociația care monitorizează poluarea în Ile de France şi ei din 2015 au instituit zone de emisii reduse și au spus că acestea au fost cele mai eficiente în combaterea poluării. Prin urmare, ajutându-ne de expertiză lor am vrut să elaborăm un draft al unui proiect de hotărâre care să protejeze și municipiul București într-un mod similar.”
Amenzi pentru neplata taxei de poluare
Potrivit aceluiași proiect, șoferii care nu vor plăti taxa riscă amenzi cuprinse între 4.000 și 5.000 de lei. Pe lângă reducerea poluării, municipalitatea și-a propus să folosească banii strânși pentru amenajarea unor piste de biciclete, să cumpere mijloace de transport în comun sau să amenajeze stații de încărcare pentru mașinile electrice. Inițiatorii proiectului au recunoscut că noua taxă seamănă foarte mult cu așa-zisa taxă Oxigen pe care a propus-o în trecut și fosta primăriță Gabriela Firea dar care nu a fost adoptată din cauza nemulțumirilor exprimate de populație.
Iniţiatorii susţin că au anunţat Primăria Capitalei despre acest proiect. Într-un comunicat, Primarul General Nicușor Dan a transmis că nu a inițiat și nici nu susține un astfel de proiect.