SIMULARE GRAFICA. Catalin Radu Tanase arata cat de usor se putea transforma aterizarea fortata din Giurgiu intr-o tragedie
Doar stapanirea de sine si calitatile avionului i-au ajutat, duminica seara, pe un om de afaceri roman si pe ginerele sau american sa scape cu viata, dupa ce au aterizat fortat, pe un camp din Judetul Giurgiu.
Avionul cu care zburau, unul de tip ultra-usor, a fost avariat serios la impactul cu solul, dar pilotul si pasagerul, au scapat miraculos, fara nicio zgarietura.
Nicolae Cinca, om de afaceri si pilot amator a cerut Centrului Militar Operational autorizarea unui zbor de agrement "la vedere" , adica la inaltime mica, sub plafonul monitorizat de radare.
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Alaturi de el, in Ikarus-ul C42, de peste 60.000 de euro, se afla si Matthew Proskine, cetatean american, antreprenor si sot al Nailei Cinca, fata pilotului amator.
Alarma s-a dat la 112, pe seara, cand inca mai era lumina. Un om a sunat si a spus ca a vazut un avion care a cazut intre localitatile Uzunu si Mihai Bravu, in Giurgiu.
"N-a mai mers motorul si au incercat sa aterizeze fortat. Daca va uitati, au mers contra araturii. Daca aterizau asa, in lung, poate nu se rupeau rotile trenului de aterizare", a explicat unul dintre medicii SMURD care au intervenit la locul accidentului.
Avionul ultrausor planeaza 16 metri, la fiecare metru coborat pe verticala. In plus, maturitatea pilotului de 65 de ani si respectarea procedurilor i-au salvat pe Nicolae Cinca si pe ginerele sau Matthew, de 38 de ani.
"Este vorba de un avion de mici dimensiuni, care a aterizat pe un camp in apropierea padurii Mihai Bravu. Sint doua persoane care au reusit sa iasa. Nu a putut sa ne dea mai multe date despre starea lor de sanatate", a declarat Gabriela Oexiuc, purtator de cuvant al ISU Giurgiu.
Teoretic, pilotul ar fi putut aduce aeronava intacta la sol, pentru ca avioanele ultrausoare au o "finete aerodinamica", ceea ce inseamna ca la fiecare metru coborat pe verticala, o asemenea aeronava planeaza si se deplaseaza pe orizontala 16-17 metri.
Daca motorul avionului s-ar fi oprit in timpul survolului in alta zona a judetului Giurgiu, pilotul ar fi putut sa aiba soarta lui Adrian Ionvan si sa se prabuseasca in padurea din apropiere, asa cum s-a intamplat la accidentul din Apuseni.
"Aceste avioane ultrausoare au motoare Rotax, pe benzina si cateva zeci de litri de carburanti in rezervoare, spre deosebire de avioanele de linie, care merg cu kerosen, mult mai putin inflamabil. Orice scanteie ar fi putut transforma aeronava intr-o bomba, intr-o minge de foc, odata ce a lovit solul", a relatat Catalin Radu Tanase, corespondent PRO TV.
Pilotul si ginerele sau au refuzat sa mearga la spital, iar dupa ce s-a terminat ancheta la fata locului, proprietarul a luat aeronava avariata si a dus-o in hangarul propriu.