Sibiul are un proiect ambițios de tren urban cu 13 Stații. Zonele în care ar ajunge noua cale ferată
Sibiul a încheiat un protocol cu CFR privind înființarea unei linii de tren care să traverseze orașul și să asigure legătura cu aeroportul și cu comuna Șelimbăr.
Planurile prevăd 13 stații și folosirea unor linii de cale ferată care sunt acum abandonate. Urmează ce este mai greu: obținerea finanțării, proiectarea și construcția care vor dura câțiva ani. Asemănător trenurilor urbane din metropolele vest-europene, proiectul de la Sibiu vine atât în ajutorul navetiștilor, cât și al localnicilor care ar ajunge în câteva minute în cele mai importante puncte ale orașului.
Cea mai importantă stație va fi în actuala gară, aproape de centru. De aici, pasagerii ar putea ajunge spre est, la Șelimbăr, sau spre vest, la aeroport și în zona industrială.
Alegeri 2024
16:03
Președintele Klaus Iohannis: ”Am avut o discuție aprofundată cu președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen”
14:05
Reacţia lui Traian Băsescu după anularea procesului electoral pentru prezidenţiale
09:20
BBC: Anularea întregului scrutin prezidenţial este o soluţie îndrăzneaţă a României
09:16
Percheziții la brașoveanul care a dat 1 milion de euro pentru campania lui Georgescu. 1.000 de euro, postarea TikTok
Stațiile asigură acces rapid spre mall-uri, dar și spre zone de agrement cum sunt Muzeul Astra, parcul Sub Arini și lacul cu plajă Binder.
Tânăr: „Decât să te sui în mașină, aș alege acest tren.”
Tânără: „M-aș bucura foarte mult de această soluție, mai ales că nu am mașină proprie.”
Tânăr: „Cred că am putea reduce din ambuteiajul din oraș.”
Ideea unui tren urban la Sibiu este veche. În 2008, prin oraș chiar a trecut, demonstrativ, unul, adus de niște oameni de afaceri germani, care voiau să-i demonstreze utilitatea.
Acum, Primăria a bătut palma cu CFR, care va asigura consultanță proiectului și va pune la dispoziție calea ferată. Unele segmente nu mai sunt folosite în prezent.
Maria Gligore, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Sibiu:
„Se va și completa cu infrastructură nouă pe segmentele de traseu unde nu există sau aceasta necesită optimizări.”
Costurile sunt însă uriașe și nu au fost încă estimate. Trebuie amenajate peroane și zone de acces. Acolo unde este nevoie, vor fi construite pasaje de trecere a căii ferate, fie subterane, fie supraterane.
În cele din urmă, vor fi achiziționate garnituri de tren moderne, de scurt parcurs. Proiectul de la Sibiu este însă inclus în lista celor aprobate pentru a primi finanțare.
Robert Dobre, director DGPET din Ministerul Transporturilor: „Alocarea financiară pentru conceptul de tren metropolitan este de peste un miliard de euro.”
Alte proiecte analizate de Ministerul Transporturilor și propuse spre implementare sunt trenurile metropolitane București-Ilfov, Cluj și Iași, legătura feroviară Brașov - Aeroportul Ghimbav și dezvoltarea unei rețele de tramvai-tren la Oradea.