"Sfanta Varvara" si "Sfanta Parascheva" - super-scuturile ce vor sapa 10 statii de metrou in 3 ani
Cea mai moderna tehnologie pentru saparea galeriilor de metrou a ajuns la Bucuresti.
Scutul, asemanator cu cel folosit la metroul new-yorkez, va intra in subteran pe 1 iunie si va fi utilizat pentru constructia magistralei 5, care porneste de la Eroilor si ajunge in cartierul Drumul Taberei.
Cu acest utilaj, autoritatile se lauda ca vor termina 10 statii in 3 ani.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Scutul, numit TBM in limbajul constructorilor, este impresionant. La New York, o masina similara a fost sarbatorita cu sampanie cand si-a inceput lucrul.
Pe masura ce avanseaza, in spatele ei se monteaza boltari din beton, care formeaza peretele tunelului.
Prima sa misiune va fi saparea galeriei de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor, care are peste 6 kilometri.
Scutul, cu un diametru de 6,5 metri, va intra in subteran la Academia Militara, spre Drumul Taberei. Specialistii de la metrou spun ca sapaturile nu vor provoca vibratii, dar ca masura de prevedere au verificat starea blocurilor de pe traseu.
Probleme cu vibratiile au aparut la Valea Ialomitei, unde se lucreaza la noul depou al metroului. Aici locatarii unui bloc alaturat se plang ca le-au crapat peretii si nu li se mai inchid usile. Un balcon a fost lovit de un macaragiu neatent. Santierul merge insa inainte.
Masinarie a venit aici din Turcia, iar in curand va sosi si o sora geamana. Constructorii le-au botezat Sfanta Varvara si Sfanta Parasheva.
Ele au un diametru de peste 6 metri si jumatate fiecare si vor fi impinse in tunel cu forta de peste 4 de tone.
La viteza normala de lucru, vor avea nevoie de 7 luni pentru a sapa cei 4 kilometri de galerie care ii va reveni fiecarui scut.
Constructorii promit ca vor termina cu sapaturile si structurile de beton la sfarsitul anului viitor. Urmeaza montarea sinelor si instalatiilor, iar metroul va fi pus in functiune in 2015.