Scandal uriaș după instalarea separatoarelor de sens pe DN2
Cele mai noi separatoare de sens instalate pe Drumul Național 2 au iscat un scandal uriaș. Primarul comunei Afumați, din județul Ilfov, a amendat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, nemulțumit de parapetul cu cablu de oțel.
Acesta susține că muncitorii nu aveau autorizație de construcție, iar în loc de separatoare, comuna are nevoie de treceri de pietoni și sensuri giratorii. Compania a anunțat că va contesta măsura.
Începută de câteva zile, montarea acestor separatoare speciale a fost oprită de primarul comunei Afumați, din Ilfov.
Liviu Belu, reprezentantul companiei: "A venit și la mine, mi-a scos oamenii de pe șantier cu poliția locală, ceea ce nu avea dreptul.”
Tot scandalul pornește de la faptul că drumul nu are în acest moment suficiente treceri de pietoni sau pasarele.
Parapetul metalic cu cablu este o premieră pe drumurile din România. A fost instalat pe DN2, în localitatea Afumați, unde locuitorii obișnuiau să traverseze, ce-i drept, ilegal, dintr-o parte în alta. După instalarea parapetului, le va fi foarte greu să facă acest lucru.
Primarul este ferm pe poziție.
Gabriel Dumănică, primar Afumați: "Nu are autorizație de construcție, drept pentru care primăria a amendat CNAIR-ul cu 100.000 de lei. Prin realizarea acestor parapeți cu cablu, cetățenii comunei Afumați și angajații din zonă au rămas blocați, neavând acces la un mijloc de transport."
In replică, CNAIR afirmă că nu construiește, ci întreține un drum existent și nu are nevoie de autorizatie.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: "Acest parapet nu face decât să întărească măsurile legale și anume faptul că nu poți întoarce pe linie dublă continuă și nu poți traversa prin locuri nepermise. Ne-au solicitat și un aviz pentru a construi prin forțe proprii acest sens giratoriu, le-am dat avizul, nici până în ziua de azi nu au construit."
CNAIR va contesta amenda în instanță și va continua amplasarea parapetului din metal cu cablu elastic. Potrivit importatorului acestei soluții, separatorul este rezistent și poate bloca - în caz de accident - un camion să iasă pe contrasens, chiar dacă are peste 100 de kilometri pe oră.