Scandal la Primăria Capitalei cu taximetriștii. ”Pe Facebook ești tare în gură”
A ieşit scandal la Primăria Capitalei între taximetrişti şi patronii firmelor de taxi.
Aceştia s-au certat la dezbaterea noului regulament privind activitatea pe care o desfăşoară în Bucureşti. Documentul sancţionează firme de tip ''Uber'' sau ''Taxify'', dar şi aplicaţiile de comenzi online. Unii nu acceptă nici plata cu cardul. Între timp, consilierii din opoziţie au făcut plângere la Uniunea Europeană.
Taximetrist: "Pe Facebook eşti tare în gură, dar aici ai tăcut."
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dezbaterea publică pe marginea noului regulament al taximetriei din Capitală a început şi s-a încheiat cu mare circ. Asta pentru că şoferii au fost furioşi când au aflat că aplicaţiile prin care poţi comanda online un taxi ar urma să fie desfiinţate. Patronii la rândul lor ar prefera să lucreze cu dispeceratul.
Viorel Radu, Asociația de monitorizare taxi Transilvania: "Dați putere dispeceratelor să analizeze reclamații."
Vicol Moldoveanu, taximetrist: "O mare parte din dispecerate ne-au dus în faliment. Să nu mai intervină în afacerea mea. Nu mă poate verifica pe mine."
Spătaru Ovidiu, taximetrist: "Să țineți cont de părerile taximetriștilor, nu celor care țin picioarele de sub birouri."
Sunt şi patroni care susţin regulamentul, pentru că, spun ei, aplicaţiile online nu ar avea licenţă
Vasile Ştefănescu, COTAR: "Aplicații ca UBER trebuie să aibă responsabilitate. Nu are acordul meu. E mașina mea, şoferul meu."
Nicoleta Constantinescu, Taxi Vultur: "Rămânem fără șoferi."
Reprezentanţii Clever Taxi au încercat să îşi apere afacerea.
Mihai Rotaru, reprezentant Clever Taxi: "Confuzia nu este făcută de consumator. Acest regulament aduce deserviciu consumatorului."
În hărmălaia generală, şoferii au cerut mai multe parcări doar pentru ei şi s-au plâns că sunt amendaţi prea des de poliţia locală, spre deosebire de cei de la Uber sau Taxify.
Pe de altă parte, regulamentul care a încins spiritele prevede amenzi şi de 50 de mii de lei pentru Uber, Taxify sau pentru aplicaţiile online de comandă. În aceste condiţii, consilierii din opoziţie au cerut Comisiei Europene să intervină. Acelaşi document dezbătut vineri îi obligă pe şoferi să nu mai poarte pantaloni scurţi şi papuci, să le vorbească frumos clienţilor şi să nu refuze curse dacă nu vor să fie taxaţi cu 500 de lei.
Modificat sau nu, regulamentul ar putea intra în vigoare la prima şedinţă a consiliului general, pe 7 februarie.Ta