Scandal cu plângeri penale la teatrul de balet din Constanța. Balerini români și străini își acuză șefii de hărțuire
Scandal de amploare la Teatrul de Operă și Balet „Oleg Danovski”, din Constanța.
Mai mulţi angajați români și străini susţin că prim-balerinul instituției și soția lui, care conduce secția, i-au agresat fizic, și le-au condiționat apariția pe scenă, de favoruri sexuale.
Cei vizați resping însă acuzațiile. Corpul de Control al ministerului culturii, face verificări, în timp ce la Poliţie a fost depusă o plângere.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Cele mai grave acuzaţii care îl vizează pe prim-balerinul Teatrului de Operă şi Balet Oleg Danovski au fost lansate de o fostă colaboratoare: balerina Ana Van Harren, originară din Franţa.
Ana Van Harren, balerină: „A venit la mine în timpul studiilor şi mi-a zis să facem poziţia. După ce nu am cedat la avansurile lui, lucrurile au devenit din ce în ce mai rele. A început să mă scoată din toate spectacolele, nu mai aveam niciun rol, mă băga într-un colţ al studioului, mă făcea în toate felurile."
Ana Van Harren avea 18 ani când - susţine ea - prim-balerinul teatrului din Constanța a început să o abuzeze. Era primul ei contract în România. Şi-a dat ulterior demisia. Poveşti similare au şi alte balerine.
Petronela Serea, balerină: „Am fost chemată la el acasă. I-am refuzat aceste avansuri, iar soţia dumnealui, imediat după ce am depus plângere, am fost pusă să repet doar eu cu soţul ei, fără ansamblu, fără nimic ca să mă umilească."
Conform unui memoriu depus la Ministerul Culturii, de avansurile prim-balerinului nu ar fi fost ocolite nici patru balerine din Japonia, angajate o perioadă la Teatrul de Balet din Constanța.
„S. T., S. K., Y. S., K. S., o parte dintre colegele noastre (cetățeni japonezi), venite în România, la Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski” Constanța, cu scopul nobil de a-și face meseria, au suferit și suferă la rândul lor avansurile și persecuțiile domnului și doamnei Cherecheș. Menționăm că S. T., S. K., K. S. au și plecat din teatru pe motivele menționate mai sus”, se precizează în memoriu.
Şi balerinii ar fi fost ţinta abuzurilor. Unii chiar au depus plângeri la poliţie.
Codruț Ștefănesei, balerin: „A intrat în vestiar, a bolborosit ceva, nu am înţeles exact ce a zis, şi m-am trezit izbit cu spatele de masa de machiaj. Iniţial a luat un scaun să mă lovească "
Sorin Gâlcă, balerin: „Am rămas cu gura căscată când s-a repezit direct la Ştefan, l-a îmbrâncit, l-a lovit cu pumnii, cu înjurăturile de rigoare despre toţi sfinţii pe care i-a coborât din cer."
Prim balerinul vizat de aceste aceste acuzatatii este Horaţiu Cherecheș. Soţia lui este directoarea secţiei de balet. Amândoi susţin că reclamaţiile de hărţuire sexuală şi de agresiune fizică trebuie dovedite.
Horaţiu Cherecheș, prim-balerin: „Aceste acuzaţii trebuie să fie probate în instanţă pentru că îmi doresc din tot sufletul să merg mai departe cu acest demers. Nu se poate! Am 40 de ani de activitate, 30 de ani în această instituţie."
Monica Cherecheș, directoarea secției de balet: „Nu este nici adevărat, nu este nici neadevărat. Până nu se dovedesc lucrurile pe care ei le-au sesizat, nu putem să ne pronunţăm."
Daniela Vlădescu, director al Teatrului de Operă și Balet Oleg Danovski Constanța: „Grupul care face aceste acuzaţii este un grup de balerini ieşiţi oarecum din uz şi care îşi doresc să stea acasă şi să-şi câştige existenta stând acasă."
Acuzaţiile de la Teatrul de Balet din Constanța sunt verificate de corpul de control al Ministrului Culturii. Concluziile urmează să fie anunţate în curând.