Sănătatea emoțională în școli a devenit prioritară. Proiect pe 5 ani demarat în România
Sănătatea emoțională și mentală este neglijată în multe școli, acolo unde predarea este centrată în continuare în jurul profesorilor, și nu pe elev și nevoile sale.
Efectele sunt dăunătoare: copiii merg cu stres la ore, părinții nu au încredere în ce învață cei mici, iar profesorilor le este teamă să inoveze în stilul de predare.
Mai multe echipe de voluntari vor încerca să schimbe mentalitatea în peste 50 de școli din toată țara, prin programe și cursuri care să asigure starea de bine.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Încrederea și stima de sine se construiesc în mare parte la școală, acolo unde copiii ar trebui să fie încurajați să își exprime părerile și să spună ce gândesc.
O echipă de cercetători din cadrul Universității "Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca a arătat într-un studiu că lipsa încrederii între profesori, elevi și părinți se adâncește în tot mai multe unități de învățământ.
Prin proiectul "Scoală încrederii", 55 de școli vor primi consiliere gratuita pentru că mediul din scoală să devina unul sigur pentru țoață lumea.
Ruxandra Mecea, cofondator "Școala încrederii": "Luăm școală cu școală, timp de 5 ani și lucrăm cu toți adulții dintr-o școală. Adică cu toți profesorii, cu tot personalul administrativ și cu toți părinții, ca ei să înțeleagă ce au de schimbat din perspectiva încrederii la ei, ca să poată să fie diferiți în relația cu copiii".
Lansarea proiectului a avut loc la Colegiul "Gheorghe Lazăr" din Capitală, școală care se angajează ca pe parcursul acestor 5 ani să ofere din experiența sa și unităților de învățământ defavorizate.
Ionela Neagoe, directorul Colegiului National "Gheorghe Lazăr": "Cred că cel mai important câștig este cel de a veni la școală cu plăcere. Se întâmplă și acum, dar sunt și copii care încă mai au probleme de relaționare, care se simt neînțeleși. Cum sunt și profesori la care se întâmplă la fel. Și atunci este foarte importantă această nevoie a noastră de a relaționa sănătos cu ceilalți".
Programele vor fi gândite în funcție de nevoile fiecărei școli, astfel încât să asigure o stare de bine și de siguranță între profesori, elevi și părinți. La sfârșitul celor 5 ani, unitățile de învățământ vor fi evaluate și vor primi o certificare de "școală a încrederii".
Camelia Niță, susținătoare proiect: "Pentru că suntem atât de diferiți, nu putem să fim măsurați după criterii fixe. Suntem mult mai mult decât o notă în catalog, iar mediul în care creștem, dacă este într-adevăr valoros, dacă încrederea este o valoare în mediul în care trăim, atunci putem să construim lucruri cu adevărat mărețe".
Echipele încrederii vor ajunge în scoli din toamnă, iar activitatatea lor este susținută din donații.