România, în continuare deficitară la infrastructură. Autostrada A7 are întârzieri mari de execuție pe mai multe loturi
Într-o țară deficitară la infrastructură cum este România multe proiecte încep încă prost. Autostrada A7 care va lega Muntenia de Moldova și care este finanțată prin PNRR are întârzieri mari de execuție pe lotul întâi aflat cu mult în urma graficului.
Și pe lotul al doilea, între Mizil și Pietroasele, lucrările merg încet, iar pe al treilea, până la Buzău, nu a fost semnat încă un contract de execuție. Constructorii au fost notificați de Compania Națională de Drumuri.
Lucrările pe viitoarea autostradă A7 care va lega Muntenia de Moldova au demarat în vara anului trecut. Acum au reînceput, după o pauză luată din cauza temperaturilor scăzute, în timpul iernii. Porțiunea de autostradă dintre Ploiești și Buzău este împărțită în trei loturi. Pe lotul întâi, între localitatea Dumbravă, de lângă Ploiești, și Mizil, cu o lungime de 21 de kilometri, lucrează o firmă italiană. Muncitorii s-au apucat de treabă în august, anul trecut, dar n-au prea avut spor. Constructorul a fost avertizat în februarie, anul acesta, dar lucrările nu au avansat prea mult.
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Cristian Pistol, director CNAIR: "Față de graficul pe care l-au avut la semnarea contractului este o întârziere considerabilă, pe de altă parte termenul contractual rămâne același. Vom vedea dacă va fi nevoie de o prelungire a termenului în momentul de față nu avem așa ceva".
Pe lotul al doilea, între Mizil și Pietroasele, lucrările au depășit cu puțin uimitoarea cifră de 13 la sută. Aici lucrează o asociere de firme din România și Bulgaria. Am încercat să aflăm de la constructori de ce întârzie lucrările, dar nu am reușit să îi contactăm. Cea mai gravă situație este, însă, pe lotul al treilea, cu o lungime de aproximativ 14 kilometri, unde nici până acum nu a fost desemnat un constructor. Au existat mai multe contestații încă nerezolvate.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Recunosc că mă irită faptul că ultimul lot, 3 spre Buzău, a rămas necontractat. În acest moment ne aflăm într-o fază în care s-a contestat o clarificare pe care a cerut-o CNAJR-ul celor care depun oferte, ceea ce mi se pare o tergiversare pur și simplu a acestei operațiuni de a încheia și ultimul contract. Și uite că lotul 3 pe proceduri și pe chichițe ajungem să tot amânăm această semnare".
Autostrada A7 va avea o lungime de 320 de kilometri, de la Ploiești la Pașcani. Este împărțită în 13 tronsoane și ar trebui finalizată până în 2026. Va costa peste 18 miliarde de lei, bani de la Uniunea Europeană, prin PNRR. Când va fi gata, însă, rămâne o mare enigmă.