Reacția taximetriștilor după ce au observat că un coleg n-a venit la protest. ”Fomistule!”


Ultimul update: Miercuri 17 Aprilie 2019 20:27
Data publicarii: Miercuri 17 Aprilie 2019 18:12
Categorie: Stiri actuale

Un nou protest al taximetriştilor, deranjaţi de existenţa aplicaţiilor de transport de tip Uber sau Clever, s-a lăsat cu scandal în Piaţa Victoriei.

Doi şoferi au fost amendaţi cu o mie de lei, după ce au aruncat cu ouă în maşinile altor colegi din trafic, care nu li s-au alăturat. Un altul a fost ridicat din mulţime pentru că făcea semne obscene.

Taximetriştii sunt nemulţumiţi deoarece executivul a promis că va reglementa, dar nu va interzice aplicaţiile de transport.

Taximetrist: ”Huooo, bă, colegule! Bă, fomistule! Huoo!

Câteva mii de taximetre au fost parcate în centrul Bucureştiului, în semn de protest faţă de intenţia Guvernului de a reglementa aplicaţiile de tip car share-ing. Nervii taximetriştilor s-au revărsat inclusiv asupra colegilor lor, care nu susţin protestul, dar şi a şoferilor care treceau prin zonă şi le contestau acţiunea.

Nu mai e cale de împăcare

Taximetrist: ,,Este o piraterie curată, fără acte în regulă, concurenţă neloială, fără autorizaţie. Orice taxi are o licenţă, nu poţi să funcţionezi fără licenţă, nu există."

Taximetrist: "Dacă mă duc mâine şi îmi iau autobuz din Germania, pot să fac car share-ing pe linia STB-ului? Case de marcat 450 de euro, ITP 6 luni, maşini până în 10 ani, agreere, taxe, cărţi de muncă, tot către stat, și ei nu plătesc nimic.
Reporter: ”Și dacă ar respecta toate aceste lucruri, ar fi în regulă?
Taximetrist: ”Nu, nu ar fi."

În propunerile trimise miercuri Guvernului, taximetriştii din Piaţa Victoriei au cerut ca numărul de licenţe pentru ei să crească de la 4 la 6 pentru o mie de locuitori, iar dacă vor fi reglementate şi platformele, licenţele lor să fie limitate la una pentru o mie de locuitori.

Manager Clever: "În primul rând, aplicaţiile sunt 100% fiscalizate, pentru fiecare leu încasat se plăteşte impozit. De fapt, taximetriştii nu vor monopol, pentru că dacă îşi doresc o concurenţă loială, ar fi de acord cu reglementarea aplicaţiilor."

Iată şi părerea clienţilor:

Client: "Dacă ar schimba atitudinea şi ar avea servicii de calitate, oamenii ar opta şi pentru ei. Mizerie în maşini, refuzul curselor, le ştim cu toţii, plata şi restul nu mai zic. Au trecut doi ani de când nu m-am mai urcat într-un taxi normal. Nu mai e stres, nu-ţi mai spune nimeni ”nu mi-ai lăsat suficent”."

Blocajul din Piaţa Victoriei s-a resimţit imediat în tot Bucureştiul. În marile intersecţii, şoferii au stat pe loc cu ochii la semafoarele care arătau degeaba culoarea verde. Nu se mişca nimic.

Experiment în timpul protestului

Este ora 11 şi 29 de minute, suntem la Fântâna Mioriţa şi încercam să ajungem în Piaţa Victoriei. Nu am mers nici măcar un kilometru şi deja ne-am oprit în primul blocaj, în pasajul de la Casa Presei Libere.

Teoretic, cei 5 kilometri cât măsoară traseul propus ar trebui să fie parcurşi în aproximativ 8 minute. Pe Bulevardul Kiseleff, bară la bară, pierdem alte zece minute până la Arcul de Triumf.

Am ajuns în sfârşit în Piaţa Victoriei. Este ora 12. Practic, am făcut acest drum într-o jumătate de oră.

Coşmarul şoferilor din Capitală s-ar putea prelungi până joi, întrucât taximetriştii au anunţat că nu vor pleca din Piaţă până când nu li se rezolvă cererile.

VIDEO PROTVPLUS.RO