Proiectele de infrastructură extrem de importante pentru industria românească sunt în impas
Proiectele de infrastructură extrem de importante pentru industria românească se urnesc foarte greu.
Dacă pe jumătate din drumul Expres Craiova-Pitești, cerut de fabrică „Ford”, au început lucrările pe autostrada „Sibiu-Pitesti” de care are nevoie „Dacia” se lucrează doar pe tronsoane mici.
Nu se mişcă nimic nici pe centura Capitalei, care ar scoate traficul greu din oraș.
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
Se lucrează la unul dintre cele mai aşteptate drumuri rapide din România, cerut de ani de zile de Fabrica Ford de la Craiova.
Deocamdată, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii se poate lăuda cu un start bun, dar numai pe o jumătate de drum.
Este vorba de tronsoanele 1 şi 2. Primul tronson are 17 kilometri şi este gata în proporţie de 12 la sută. Urmând să fie finalizat în 2021. Al doilea, mai mare, de 39 km, a ajuns la 25 la sută şi are acelaşi termen.
În schimb, tronsoanele 3 şi 4, de aproximativ 64 de kilometri, nu sunt nici măcar adjudecate. Licitaţia a fost blocată de contestaţii, cum se întâmpla adesea cu marile lucrări.
Mariana Ioniţă, directorul CNAIR: "Practic nu aveau de ce să conteste, diferă mult suma".
Un alt proiect de infrastructură important pentru industria românească este autostrada Sibiu Piteşti, cerută de Fabrica Dacia şi considerată proiectul 0 în masterplanul României pentru transporturi.
Se lucrează doar pe o bucată mică, de 13 kilometri, în apropiere de Sibiu. Finalizarea acestei bucăţi ar trebui să aibă loc exact pe 28 mai în 2023. Lucrările au avansat la 15 la sută.
Însă următoarele 3 secţiuni de 68 de kilometri, care ar trebui construite în munţi, nu sunt licitate. Ar trebui să fie gata în 2025, iar statul român oferă 2 miliarde de euro, din care 85 la sută bani europeni.
Secţiunea 4, de 10 km, până la Curtea de Argeş, ar urma licitată pe 20 august. Iar ultima bucată, de 30 de kilometri, până la Piteşti, este licitată şi are un termen incredibil de optimist: 2025.
Mariana Ioniţă, director CNAIR: "Dacă am face totul ca la carte, dacă am urmări totul bine, este posibil să fie gata în 2025".
Şi Bucurestul suferă de lipsa infrastructurii rutiere. Are nevoie de ultima bucată de centură modernă, pentru ca şoferii să nu mai fie nevoiţi să intre în oraş ca să poată ajunge, de la autostrada Bucureşti Piteşti până la autostrada soarelui. Vorbim de bucată dintre DN2 şi A2, care acum are doar o bandă pe sens şi este extrem de aglomerată.
Tronsonul dintre DN2 şi A2 are o lungime de puţin peste 11 kilometri. Startul lucrărilor s-a dat pe 4 mai, anul acesta. Termenul de finalizare este august, anul viitor, din păcate, stadiul fizic al lucrărilor este după 3 luni - 0 la sută.
Şefa CNAIR recunoaşte că angajaţii companiei nu-şi asumă responsabilităţi şi la prima complicaţie apărută la un proiect de infrastructură pleacă la alt proiect, lăsând în urmă haos. Din cauza asta nu sunt făcute studii de fezabilitate, nu sunt monitorizate şantierele, iar licitaţiile se blochează. Cei care nu îşi fac treaba, vor fi anchetaţi de comisia de disciplină. Până atunci, economia suferă fără drumuri esenţiale.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: bucuresti, CNAIR, autostrada, ford, pitesti, dacia, infrastructura, proiecte, drum expres,
Dată publicare:
03-08-2020 18:31