Premieră pentru Sectorul 2 al Capitalei. Ce presupune și cum funcționează sistemul „Kiss and Ride”
Într-o capitală sufocată de mașini, cu blocaje inclusiv în jurul școlilor, două primării au implementat un sistem care ar putea reprezenta o soluție.
Modelul „Kiss and Ride” presupune înființarea unui culoar special, în fața unităților de învățământ. Astfel, părinții opresc mașina doar câteva zeci de secunde, cât să coboare copiii. Câștigă timp prețios, nu încurcă circulația, iar cei mici sunt în siguranță.
Organizarea spațiului din apropierea școlilor prin sistemul „Kiss and Ride” presupune înființarea unui culoar pe unde părinții intră cu mașina, staționează în fața școlii, iar paznicul preia elevii, care sunt conduși până în curtea instituției. Se asigură astfel un flux continuu și dispar blocajele. Timpul necesar pentru a lăsă copilul la școală este de aproximativ 10-20 de secunde.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Părinte: „Foarte bun, excelent chiar, înainte ne cam chinuiam și blocam și toată strada. S-au mâncat câteva locuri de parcare, dar este în beneficiul copiilor”.
Părinte: „Protejează copiii mai mult”.
Acest sistem presupune amenajarea unei benzi speciale, cu devierea circulației.
Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: „Îl vom extinde, cu siguranță, și la celelalte școli. Din păcate, nu putem la toate școlile, pentru că nu ne permite configurația stradală. E important de spus că nu se mai parchează pe treceri de pietoni, trotuarele sunt libere și totul este așa cum ar trebui să fie, mai ușor pentru copii și mai în siguranță. Sigur, mai sunt locuri în care se pierd două, trei, șase locuri de parcare”.
Prin comparație, acolo unde nu s-a introdus încă acest sistem, este haos în jurul școlilor. Pe de altă parte, există și contestatari ai proiectului.
Marian Ivan, co-fondator al Asociației OPTAR: „Prin venirea mașinilor la școală în fiecare zi crește numărul de mașini care circula prin București, practic se încurajează oamenii să meargă cu mașinile. În timp ce toate străzile din jurul scărilor, în Europa, autoritățile își doresc să fie pietonalizate”.
Doar elevii din Timișoara și Cluj-Napoca beneficiază de transport cu microbuzul
În Capitală, în acest moment, copiii nu mai sunt preluați din același cartier de microbuze care să îi ducă la școală. Se întâmplă asta în Timișoara și Cluj Napoca. Acolo, primăriile au pus la dispoziția școlarilor acest tip de transport în comun.
Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca: „Acești elevi sunt însoțiți de către polițiștii locali și, bineînțeles că au grijă ca la sosirea la școală să aibă grijă până la intrarea în școală, să fie în siguranță. Zilnic transportăm două, trei mii de elevi”.
În Capitala, în acest moment, doar școlile private oferă contracost acest serviciu.