Premieră în România. Aplicația „Ospătar de la distanță” poate fi implementată în restaurante. Cum funcționează
Restaurantele pot colabora cu ospătari la distanţă pentru a acoperi deficitul de personal, odată cu lansarea aplicaţiei "Ospătar la Distanţă", prima aplicaţie de acest gen din România şi din lume, se arată într-un comunicat de presă al dezvoltatorului.
Reprezentanţii Remote Butler precizează că aplicaţia va fi introdusă iniţial în trei restaurante din Cluj-Napoca, care se confruntă cu lipsa de ospătari vorbitori de limbi străine, urmând ca ulterior să fie introdusă şi în alte locaţii din Bucureşti şi din marile oraşe.
"Ospătar la Distanţă este o reală oportunitate pentru industria HoReCa şi permite proprietarilor de restaurante să devină mai competitivi, având acces la personal calificat. Un restaurant din Cluj poate să lucreze cu ospătari din Timişoara, iar ospătarii să fie mulţumiţi cu veniturile obţinute. Până acum, un ospătar care avea localitatea de domiciliu în mediul rural, dacă dorea să lucreze la un restaurant de top din ţară, trebuia să migreze din mediul rural în mediul urban, unde din veniturile obţinute trebuia să suporte şi plata chiriei. Ospătar la Distanţă elimină această nevoie de migrare din mediul rural în mediul urban, dar oferă ospătarilor şansa să câştige şi să evolueze profesional. La rândul lor, managerii şi proprietarii de restaurante vor putea lucra cu personal calificat şi motivat şi nu vor mai fi obligaţi să recruteze în permanenţă ospătari care vor pleca din acel restaurant doar după o lună de lucru", a declarat, în comunicatul citat, Horaţiu Negrea, CEO Remote Butler.
Potrivit companiei, Cluj-Napoca este oraşul în care lucrătorii din HoReCa au cele mai mari salarii din ţară, "însă chiar şi în acest context, patronii restaurantelor nu găsesc candidaţi suficienţi sau personalul calificat de care au nevoie".
Prin această aplicaţie, clienţii restaurantelor comunică cu ospătarii prin apeluri video şi plasează comenzile, indiferent de locul în care se află ospătarii. Un ospătar la distanţă preia comanda prin intermediul unui apel video, o transmite către bucătărie şi bar, iar ospătarii din restaurante doar vor aduce comenzile la mesele clienţilor. Timpul de lucru al ospătarilor din restaurante se reduce la jumătate, reuşind să facă faţă cu brio fluxului mare de comenzi din sezonul cald. Pe timpul sezonului cald, domeniul HoReCa este domeniul cu cele mai multe locuri de muncă rămase neocupate. Proprietarii de restaurante sunt obligaţi să facă diferite artificii pentru a rezolva această criză. Patronii care lucrează cu ospătari din reţeaua Ospătar la Distanţă vor ,,apela" la serviciile unui ospătar remote de fiecare dată când situaţia o cere, în schimbul unui procent din valoarea totală a notei de plată", se arată în comunicat.
De asemenea, un alt avantaj al restaurantelor care vor adopta noua tehnologie este dat de faptul că se va reduce timpul de aşteptare al clienţilor.
"Pe timp de vară, un client aşteaptă în medie între 15-40 de minute, de la momentul în care clientul se aşează la masă, până ce un ospătar se eliberează şi vine să le preia comanda, pentru a o transmite către bucătărie şi bar. Ospătar la Distanţă elimină tot acest timp de aşteptare, deoarece la un click distanţă de client se va afla un ospătar ce va prelua comanda şi va oferi şi consiliere clienţilor şi un serviciu personalizat. Gradul de mulţumire al oaspeţilor din restaurante creşte, dar creşte şi fluxul de oaspeţi din restaurante, deoarece mesele se vor elibera mai rapid", menţionează Remote Butler.
Un aspect important este şi faptul că bacşişul nu va dispărea, ci va fi împărţit între ospătarul care va lucra de la distanţă şi cel care va aduce comanda la masa clientului.