Premieră în România. 16 kilometri din Autostrada Transilvaniei au fost inaugurați cu 8 luni înainte de termen
Joi, au fost inaugurați 16 kilometri din Autostrada Transilvaniei, cu 8 luni înainte de termen, o premieră pentru o șosea de mare viteză din țara noastra.
Lotul așteptat de ani buni de șoferi va asigura o legătură directă, între Cluj Napoca și Târgu-Mureș.
Lotul de aproximativ 16 km face legatura între Chețani și Câmpia Turzii, adică porțiunea lipsă care leagă Târgu Mureș de Cluj-Napoca.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Entuziasmat, acest șofer a vrut să fie primul care circulă pe autostradă, însă a ajuns înainte de inaugurare, așa că poliștii l-au redirecționat.
Reporter: Pe autostradă, nu vreți să ocoliți?
Șofer: „Păi, pe autostradă. Toată viața mea numai pe drumuri naționale am umblat. Aștept de o viață întreagă.”
Șofer: „E foarte bine, mai ales pentru legătura dintre Târgu Mure și Cluj-Napoca. Ajungem mult mai repede acasă. Mă bucur pentru România.”
Șofer: „Foarte bine. Cât mai multe! Cu siguranță vor scădea și accidentele.”
Constructorul austriac a terminat lucrarea cu 8 luni înainte de termen.
Claudiu Cocîndă, supervisor: „Totul a fost ok. Am reușit sa finalizam astăzi toate lucrările de siguranță a circulației. Se mai face o verificare cu poliția și după asta putem să dăm drumul circulației.”
Astfel, Autostrada Transilvaniei devine cea mai lungă șosea de mare viteză de la noi.
Soferii pot sa ajunga de pe A3 pe A10, iar apoi pe A1, și în final în cele mai mari orașe din vestul țării. De exemplu, de la Târgu Mureș la Deva sau de la Cluj-Napoca la Sibiu.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: „Ultimul lot rămas ca să întregim acea zonă la nivel de autostrada, de la Gilău până la Târgu Mureș. De la Gilău până la Târgu-Mureș și va fi folosită aprox 113 km, dar și mai jos spre A 10 și prin intermediul A 1 până la Sibiu.”
România are la ora actuală doar trei autostrăzi importante A1, A2 și A3. Dacă cele din sudul țării au fost primele construite, în vest lucrările au avansat mult mai rapid.
Cea mai mare provocare pentru responsabilii de la drumuri rămâne însă Autostrada Sibiu –Pitești care ar urma să traverseze Carpații Meridionali și să ne scape de aglomerația de pe Valea Oltului. În lucru este și Autostrada Moldovei, finanțată cu bani din PNRR.
Cu termene depășite, începă totuși să se vadă rezultatele și pe A zero – autostrada de centură a Capitalei. În partea din sud, lotul 2, între Bragadiru și Vidra ar urma să fie gata în următoarea săptămână.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: „Pe zona de sud a Capitalei , autostrada A zero suntem pe lotul 2 la intersecția cu DN5, e vorba de un lot care are 16 km intre DN6 – DN5 și spre DN4 încă 6 km. Acest lot este în faza finală execuției, iar între Crăciun și Revelion va fi dat în trafic această zona intre dn5- si dn6 + 0437 În cel mai scurt timp să putem circula de la DN5 până la DN 4 și apoi să se finalizeze lucrările până la A2.”
Ar fi al doilea lot inaugurat după ce în urmă cu câteva săptămâni a fost deschis un ciot de aproape 10 de kilometri în partea de nord a Autostrăzii. A0 are o sută de kilometri și ar trebui să îi scape pe șoferi de aglomerația de pe actuala șosea de centură.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: romania, autostrada, autostrada transilvania,
Dată publicare:
21-12-2023 19:21