Pregătiri pentru Black Friday 2022. Sfaturi utile pentru românii care fac cumpărături în această perioadă
Au început campaniile de „Black Friday” în România. Comercianții se așteaptă la o creștere a vânzărilor cu 10% față de anii trecuți, dar sunt conștienți că românii și-au mai temperat elanul de mers la cumpărături.
Astfel că după scumpirile semnificative și inflația în creștere, piața s-a adaptat și le oferă clienților, mai multe variante de creditare.
Din depozitul unui magazin online care a dat startul campaniei de Black Friday încă de săptămână trecuta, deja pleacă zilnic mii de produse către cei care le-au comandat.
Mihai Pătrașcu, CEO magazin online: „Anul acesta, spre deosebire de anii trecuți, oferim posibilitatea clienților noștri de a accesa credite în multe rate, fară dobândă sau să cumpere acum și să plătească mai tărziu. Buy now, pay later. Vedem că se cumpără produse mai voluminoase, cu folosință mai îndelungată''.
Sfaturi utile pentru clienții de Black Friday
Inspectorii de la Protecția Consumatorului ne sfătuiesc să alegem produsele din timp, iar înainte să plasăm comanda să verificam dacă magazinul există sau nu.
Horia Constantinescu, președintele ANPC: „Să verifice component prețului final, daca are sau nu taxele de valoare adăugate incluse, dacă are anumite condiții de transport prevăzute în preț și nu vor depăși ulterior prețul cu care ar fi putut să-l ia din magazine.Un preț este majorat chiar înaintea perioadei de 30 zile obligatorii pentru că prețul cel mai mic în perioada de Black Friday să poată fi utilizat”.
Per total, sectorul de e-commerce ar putea ajunge la o cifră de afaceri de 7 miliarde de euro în 2022. Este o cifră record, potrivit asociației Magazinelor Online.
Cristi Movilă, președintele ARMO: „Odată cu creșterea inflației, o perioadă de incertitudine. Cu siguranță consumatorii sunt mult mai atenți la canalul din care cumpără și vom observa o creștere a canalului online, pentru că poți compara mai repede prețurile, avantajele pe care le oferă comercianții sunt clare”.
Mai mult decât atât, în fiecare an crește numărul celor care își fac cumpărăturile din fața calculatorului. Din totalul celor care au o sumă la dispoziție, dar și acces la internet, 50% aleg această variantă.
Potrivit căutărilor de pe Google, românii sunt interesați de Black Friday, însă la fel au procedat și înainte de Paște, Crăciun ori începerea școlii.