Podul Constanța, din Capitală, consolidat ultima dată în 1938. Rezultatul expertizei, îngrijorător

×
Codul embed a fost copiat

Podul Constanța, din Capitală, este într-o stare deplorabilă şi trebuie consolidat de urgenta. Este concluzia Raportului de Expertiză Tehnică publicat luni.

Din 1938 nu s-a făcut nicio lucrare de consolidare şi oricine trece pe acolo este în pericol. Deocamdată, cei de la CFR Infrastructura nu ştiu când şi cine va începe reparaţiile, pentru că Primăria Capitalei a cerut transferul podului, în administrarea sa.

Pasajul de sub podul Constanța a ajuns în această stare după 80 de ani în care s-au făcut doar lucrări superficiale de întreţinere.

După avertizări repetate în mass media, câţiva muncitori au tencuit cu mortar alb stâlpii de susţinere. Dar aceste lucrări, dacă pot fi numite aşa, nu ajută deloc la consolidarea pasajului.

Raportul publicat luni identifică punctele slabe ale podului şi spune negru pe alb că acesta este afectat de: "un proces grav de degradare care pune în pericol funcţionalitatea şi siguranţa exploatării pasajului."

Citește și
cladiri risc seismic
De ce nu sunt consolidate blocurile cu risc seismic.Motivul in spatele caruia se ascund autoritatile
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Expertiza tehnică vorbeşte şi de reducerea cu 30 la sută a rezistenţei stâlpilor, în condiţiile în care circulaţia tramvaielor produce vibraţii puternice.

Cele mai grave procese de degradare au fost constatate la stâlpi. Motivul - aceştia sunt foarte vechi, traficul rutier şi feroviar a măcinat betonul.

Experţii au descoperit în pod fisuri de adâncime. Cel mai probabil au fost cauzate de umezeală, inflitratii şi depuneri de săruri folosite la deszăpezire. Grav este că şi armăturile au fost afectate.

În urma analizei, experţii au acordat podului calificativul "nesatisfăcător". Evident, din cauza proceselor de degradare a structurii care este într-o stare jalnică.

Pe lângă faptul că bucăţi din pod se pot prăbuşi în orice moment peste maşini, traficul este un coşmar, iar pasajul nu este nici măcar luminat.

Traficul rutier din pasaj depăşeşte orice limită de zgomot şi de noxele. Se circulă atât de greu, că experţii s-au plâns în raport că le-a fost greu să examineze structura de rezistenţă.

Raportul recomandă eliminarea trotuarelor ca să se lărgească partea de carosabil şi cere consolidări de urgenţă. Iar dacă în viitor traficul va fi chiar mai intens, se recomandă demolarea podului şi construirea unuia nou.

Din păcate, în acest moment autorităţile nu ştiu cine va face lucrările. Primăria Capitalei a solicitat Ministerului Transporturilor să-i cedeze Podul Constanța și cum nu a primit un răspuns, lucrurile rămân neschimbate.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Solutie ieftina gasita de italieni pentru consolidarea caselor vechi, amenintate de cutremur. Cum sunt intariti peretii
Solutie ieftina gasita de italieni pentru consolidarea caselor vechi, amenintate de cutremur. Cum sunt intariti peretii

Cercetatorii italieni au gasit o solutie ieftina si simpla pentru consolidarea caselor vechi, amenintate de cutremure. Daca sunt intariti cu placi de bazalt tencuite si plasa de otel, peretii rezista la seism de doua ori mai bine.

De ce nu sunt consolidate blocurile cu risc seismic.Motivul in spatele caruia se ascund autoritatile
De ce nu sunt consolidate blocurile cu risc seismic.Motivul in spatele caruia se ascund autoritatile

Daca in cazul scolilor si al spitalelor lucrurile sunt clare, iar in problema consolidarilor autoritatile sunt direct raspunzatoare, pentru blocuri situatia este mult mai complicata.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.