Podul Constanța, din Capitală, consolidat ultima dată în 1938. Rezultatul expertizei, îngrijorător
Podul Constanța, din Capitală, este într-o stare deplorabilă şi trebuie consolidat de urgenta. Este concluzia Raportului de Expertiză Tehnică publicat luni.
Din 1938 nu s-a făcut nicio lucrare de consolidare şi oricine trece pe acolo este în pericol. Deocamdată, cei de la CFR Infrastructura nu ştiu când şi cine va începe reparaţiile, pentru că Primăria Capitalei a cerut transferul podului, în administrarea sa.
Pasajul de sub podul Constanța a ajuns în această stare după 80 de ani în care s-au făcut doar lucrări superficiale de întreţinere.
După avertizări repetate în mass media, câţiva muncitori au tencuit cu mortar alb stâlpii de susţinere. Dar aceste lucrări, dacă pot fi numite aşa, nu ajută deloc la consolidarea pasajului.
Raportul publicat luni identifică punctele slabe ale podului şi spune negru pe alb că acesta este afectat de: "un proces grav de degradare care pune în pericol funcţionalitatea şi siguranţa exploatării pasajului."
Expertiza tehnică vorbeşte şi de reducerea cu 30 la sută a rezistenţei stâlpilor, în condiţiile în care circulaţia tramvaielor produce vibraţii puternice.
Cele mai grave procese de degradare au fost constatate la stâlpi. Motivul - aceştia sunt foarte vechi, traficul rutier şi feroviar a măcinat betonul.
Experţii au descoperit în pod fisuri de adâncime. Cel mai probabil au fost cauzate de umezeală, inflitratii şi depuneri de săruri folosite la deszăpezire. Grav este că şi armăturile au fost afectate.
În urma analizei, experţii au acordat podului calificativul "nesatisfăcător". Evident, din cauza proceselor de degradare a structurii care este într-o stare jalnică.
Pe lângă faptul că bucăţi din pod se pot prăbuşi în orice moment peste maşini, traficul este un coşmar, iar pasajul nu este nici măcar luminat.
Traficul rutier din pasaj depăşeşte orice limită de zgomot şi de noxele. Se circulă atât de greu, că experţii s-au plâns în raport că le-a fost greu să examineze structura de rezistenţă.
Raportul recomandă eliminarea trotuarelor ca să se lărgească partea de carosabil şi cere consolidări de urgenţă. Iar dacă în viitor traficul va fi chiar mai intens, se recomandă demolarea podului şi construirea unuia nou.
Din păcate, în acest moment autorităţile nu ştiu cine va face lucrările. Primăria Capitalei a solicitat Ministerului Transporturilor să-i cedeze Podul Constanța și cum nu a primit un răspuns, lucrurile rămân neschimbate.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!