Peste un milion de masini Dacia, achizitionate inainte de 1990, sunt inca in circulatie
Soferii pentru care Dacia a fost prima iubire pe patru roti trebuie sa stie ca peste un milion de Dacii, cele mai multe cumparate inainte de 1990, merg si acum pe drumurile pline de gropi ale Romaniei.
Potrivit Directiei de Permise si Inmatriculari a Ministerului de Interne, au drept de circulatie un milion patru sute de mii de masini cu sigla producatorului de la Pitesti.
Dintre acestea, 1.050.000 figureaza ca "model nespecificat" pentru ca la data inmatricularii nu exista o baza de date informatizata, iar din acest motiv nu a fost specificat si modelul.
Pe langa milionul de Dacii cu model nespecificat, sunt 10 modele Lastun, 2 Dacia 1100 si doua modele 1210. Mai figureaza inmatriculate 210 modele 1300, 24 de modele 1309 si 3 modele 1309 L. Datele Ministerului de Interne arata ca mai sunt inscrise si 17 masini Dacia 1320 si 1325.
Prima Dacie a iesit de pe banda de fabricatie in 1968. Era un model 1100, care s-a fabricat pana in 1971, produs dupa Renault 8. In 1969, a aparut Dacia 1300, avand la baza modelul Renault 12. Dacia 1310 s-a produs pana in 2001.
Intre anii 1970 si 1980, la Pitesti sunt produse mai multe tipuri de modele intre care break, sport, pick-up, dar si o dubita.
Dupa Revolutie, in anul 1995 Dacia a produs primul model de conceptie romaneasca, Dacia Nova, iar 3 ani mai tarziu, la 30 de ani de la producerea primei Dacii, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2 milioane.
In 1998, cu un an inainte de privatizarea uzinei s-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4 sau "Zambetul lui Iliescu".