Peste un milion de masini Dacia, achizitionate inainte de 1990, sunt inca in circulatie

×
Codul embed a fost copiat

Soferii pentru care Dacia a fost prima iubire pe patru roti trebuie sa stie ca peste un milion de Dacii, cele mai multe cumparate inainte de 1990, merg si acum pe drumurile pline de gropi ale Romaniei.

 

Potrivit Directiei de Permise si Inmatriculari a Ministerului de Interne, au drept de circulatie un milion patru sute de mii de masini cu sigla producatorului de la Pitesti.

Dintre acestea, 1.050.000 figureaza ca "model nespecificat" pentru ca la data inmatricularii nu exista o baza de date informatizata, iar din acest motiv nu a fost specificat si modelul.

Pe langa milionul de Dacii cu model nespecificat, sunt 10 modele Lastun, 2 Dacia 1100 si doua modele 1210. Mai figureaza inmatriculate 210 modele 1300, 24 de modele 1309 si 3 modele 1309 L. Datele Ministerului de Interne arata ca mai sunt inscrise si 17 masini Dacia 1320 si 1325.

Citește și
masina
E oficial. Nemtii lanseaza masina de 6.000 de euro
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Prima Dacie a iesit de pe banda de fabricatie in 1968. Era un model 1100, care s-a fabricat pana in 1971, produs dupa Renault 8. In 1969, a aparut Dacia 1300, avand la baza modelul Renault 12. Dacia 1310 s-a produs pana in 2001.

Intre anii 1970 si 1980, la Pitesti sunt produse mai multe tipuri de modele intre care break, sport, pick-up, dar si o dubita.

Dupa Revolutie, in anul 1995 Dacia a produs primul model de conceptie romaneasca, Dacia Nova, iar 3 ani mai tarziu, la 30 de ani de la producerea primei Dacii, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2 milioane.

In 1998, cu un an inainte de privatizarea uzinei s-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4 sau "Zambetul lui Iliescu".


 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Dacia a lansat la Salonul Auto de la Geneva noul Logan MCV si o serie limitata Duster
Dacia a lansat la Salonul Auto de la Geneva noul Logan MCV si o serie limitata Duster

Dacia a lansat marti la Salonul Auto de la Geneva noul Logan MCV si seria limitata Duster Aventure.

E oficial. Nemtii lanseaza masina de 6.000 de euro
E oficial. Nemtii lanseaza masina de 6.000 de euro

Problemele pentru Dacia incep din 2015. China este prima piata pe care germanii o vizeaza pentru lansarea masinii low-cost, care va fi comercializata la pretul de 7.000 de euro, in varianta full-option.

Nemtii strivesc Dacia. Oferte de masini mici si SUV-uri noi la preturi de pana-n 10.000 euro
Nemtii strivesc Dacia. Oferte de masini mici si SUV-uri noi la preturi de pana-n 10.000 euro

Planul ambitios prin care cea mai cunoscuta marca germana “trebuie” sa devina lider mondial. Volkswagen este cel mai mare producator european si al treilea mondial. Are tot ce-i trebuie, in fiecare gama, mai putin masini de buget.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.