Pasajul "Piata Presei", prin care vor circula 2.000 de vehicule/ora, a fost inaugurat. "Are aer de Austria". GALERIE FOTO

Pasaj Piata Presei

Pasajul rutier subteran "Piata Presei" a fost dat in functiune duminica in prezenta primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, costul lucrarii, care a inceput in aprilie 2014, ridicandu-se la 60 de milioane de lei.

"A inceput in aprilie 2014, efectiv prima sapatura. Avem o mica intarziere, de aproape doua luni de zile. E din cauza retelelor (de energie electrica - n.r.) (...) E gata, se poate circula, are in jur de 800 de metri, doua iesiri, o singura intrare, intrarea de pe Bucuresti-Ploiesti dinspre Fantana Miorita. Are aer de Austria", a declarat primarul general, citat de Agerpres.

Oprescu a aratat ca in felul acesta "30% circulatia este libera", fara ca masinile sa fie oprite la stop. Se estimeaza ca prin pasaj vor circula 2.000 de vehicule pe ora.

"Cei care doresc sa circule pe Bulevardul Poligrafiei sau Marasti, pana se obisnuiesc cu pasajul, pot sa mearga pe deasupra. Incarcatura maxima va fi pe Kiseleff, unde se inregistreaza 2.000 de masini/h. Sperand ca intrarea in Bucuresti sa fie mult mai usoara", a afirmat primarul general al Capitalei.

Citește și
arc de triumf pasaj
ANIMATIE GRAFICA. Pasaj subteran la Arcul de Triumf. Planul prin care monumentul poate atrage 35.000 de turisti pe an
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

El a mai explicat ca a fost desfiintat un stop si s-a facut un pasaj pietonal, care ajunge la terminalul liniei de tramvai 41 si care corespunde intrarii in Parcul Herastrau.

"Urmeaza ca la 800 de metri sa se construiasca un alt pasaj pietonal transversal sub Kiseleff, care va corespunde intrarii fostului Minister al Culturii, acum Muzeul Satului. Fluxul de oameni va fi mai constant din cauza ca se va desfiinta si al doilea stop. (...) Imi cer scuze pentru usoara intarziere, le multumesc bucurestenilor pentru rabdare si sa dea Dumnezeu sa circule sanatosi", a declarat primarul general.

Noua constructie "cu aer de Austria" aduce schimbari si pentru pietoni. Odata cu trecerea de pietoni desfiintata, traversarea zonei dintre Parcul Herastrau si capatul tramvaiului 41 devine imposibila pentru persoanele cu probleme locomotorii, asta pentru ca pasajul pietonal nou nout nu este prevazut si cu rampe. Primaria spune ca va construi niste lifturi, insa asta, in cateva luni.

Oprescu a precizat ca lucrarile au costat 60 de milioane de lei. Totodata, primarul a mai declarat ca anul acesta ar urma sa demareze lucrarile proiectate de-a lungul timpului pe Inelul principal, respectiv o serie de trei pasaje, sub trecere la nivel, care urmeaza sa fie construite in zonele Lizeanu, Iancului si in intersectia Tunari - Barbu Vacarescu.

La inaugurare, Oprescu, insotit de jurnalisti, a traversat pasajul pietonal dintre terminalul liniei de tramvai 41 si intrarea in Parcul Herastrau, pasaj care gazduieste si o expozitie de fotografie despre Bucuresti.

Pasajul "Piata Presei" subtraverseaza piata pe directia nord - sud, pe sensul de intrare in oras, potrivit datelor comunicate de Biroul de presa al Primariei Capitalei.

"Legatura intre soseaua Bucuresti - Ploiesti si soseaua Kiseleff se face pe doua benzi de circulatie. In subteran se desprinde o banda separata, care face legatura cu bulevardul Marasti. Circulatia la suprafata se desfasoara, ca si inainte, printr-o intersectie semaforizata, cu pastila centrala, care va asigura atat o parte dintre legaturile pietonale, cat si pe cele ale bicicletelor. Circulatia pietonala din zona intrarii in parcarea parcului Herastrau se face printr-un nou pasaj pietonal, care a inlocuit vechea trecere de pietoni. Accesul la transportul public se face printr-o noua statie, situata pe sos. Kiseleff, vechile statii fiind relocate pe noul amplasament", precizeaza PMB.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Al doilea pod de pe Calea Vacaresti, din Capitala, deschis cu doua luni mai devreme decat era prevazut
Al doilea pod de pe Calea Vacaresti, din Capitala, deschis cu doua luni mai devreme decat era prevazut

Bucurestenii care vor trece prin zona Mihai Bravu- Piata Sudului vor fi martorii unui miracol, am putea spune: un proiect urban devine functional cu doua luni mai devreme decat prevedeau contractele.

ANIMATIE GRAFICA. Pasaj subteran la Arcul de Triumf. Planul prin care monumentul poate atrage 35.000 de turisti pe an
ANIMATIE GRAFICA. Pasaj subteran la Arcul de Triumf. Planul prin care monumentul poate atrage 35.000 de turisti pe an

Arcul de Triumf va fi consolidat cu o metoda anti seismica folosita de japonezi care ii va permite sa reziste la cutremure de magnitudine 9 pe scara Richter. Avantajele sunt mari, sustin constructorii.

Pasajul Mihai-Bravu-Splaiul Unirii e gata pe jumatate. Primul pod, pe un sens de mers, a fost deshis circulatiei
Pasajul Mihai-Bravu-Splaiul Unirii e gata pe jumatate. Primul pod, pe un sens de mers, a fost deshis circulatiei

Primul pod al noului pasaj Mihai Bravu-Splaiul Unirii din Capitala, care permite circulatia dinspre Calea Vacaresti (Piata Sudului) catre Mihai Bravu, a fost inaugurat, duminica de primarului general Sorin Oprescu.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.