Pasajul "Piata Presei", prin care vor circula 2.000 de vehicule/ora, a fost inaugurat. "Are aer de Austria". GALERIE FOTO
Pasajul rutier subteran "Piata Presei" a fost dat in functiune duminica in prezenta primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, costul lucrarii, care a inceput in aprilie 2014, ridicandu-se la 60 de milioane de lei.
"A inceput in aprilie 2014, efectiv prima sapatura. Avem o mica intarziere, de aproape doua luni de zile. E din cauza retelelor (de energie electrica - n.r.) (...) E gata, se poate circula, are in jur de 800 de metri, doua iesiri, o singura intrare, intrarea de pe Bucuresti-Ploiesti dinspre Fantana Miorita. Are aer de Austria", a declarat primarul general, citat de Agerpres.
Oprescu a aratat ca in felul acesta "30% circulatia este libera", fara ca masinile sa fie oprite la stop. Se estimeaza ca prin pasaj vor circula 2.000 de vehicule pe ora.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Cei care doresc sa circule pe Bulevardul Poligrafiei sau Marasti, pana se obisnuiesc cu pasajul, pot sa mearga pe deasupra. Incarcatura maxima va fi pe Kiseleff, unde se inregistreaza 2.000 de masini/h. Sperand ca intrarea in Bucuresti sa fie mult mai usoara", a afirmat primarul general al Capitalei.
El a mai explicat ca a fost desfiintat un stop si s-a facut un pasaj pietonal, care ajunge la terminalul liniei de tramvai 41 si care corespunde intrarii in Parcul Herastrau.
"Urmeaza ca la 800 de metri sa se construiasca un alt pasaj pietonal transversal sub Kiseleff, care va corespunde intrarii fostului Minister al Culturii, acum Muzeul Satului. Fluxul de oameni va fi mai constant din cauza ca se va desfiinta si al doilea stop. (...) Imi cer scuze pentru usoara intarziere, le multumesc bucurestenilor pentru rabdare si sa dea Dumnezeu sa circule sanatosi", a declarat primarul general.
Noua constructie "cu aer de Austria" aduce schimbari si pentru pietoni. Odata cu trecerea de pietoni desfiintata, traversarea zonei dintre Parcul Herastrau si capatul tramvaiului 41 devine imposibila pentru persoanele cu probleme locomotorii, asta pentru ca pasajul pietonal nou nout nu este prevazut si cu rampe. Primaria spune ca va construi niste lifturi, insa asta, in cateva luni.
Oprescu a precizat ca lucrarile au costat 60 de milioane de lei. Totodata, primarul a mai declarat ca anul acesta ar urma sa demareze lucrarile proiectate de-a lungul timpului pe Inelul principal, respectiv o serie de trei pasaje, sub trecere la nivel, care urmeaza sa fie construite in zonele Lizeanu, Iancului si in intersectia Tunari - Barbu Vacarescu.
La inaugurare, Oprescu, insotit de jurnalisti, a traversat pasajul pietonal dintre terminalul liniei de tramvai 41 si intrarea in Parcul Herastrau, pasaj care gazduieste si o expozitie de fotografie despre Bucuresti.
Pasajul "Piata Presei" subtraverseaza piata pe directia nord - sud, pe sensul de intrare in oras, potrivit datelor comunicate de Biroul de presa al Primariei Capitalei.
"Legatura intre soseaua Bucuresti - Ploiesti si soseaua Kiseleff se face pe doua benzi de circulatie. In subteran se desprinde o banda separata, care face legatura cu bulevardul Marasti. Circulatia la suprafata se desfasoara, ca si inainte, printr-o intersectie semaforizata, cu pastila centrala, care va asigura atat o parte dintre legaturile pietonale, cat si pe cele ale bicicletelor. Circulatia pietonala din zona intrarii in parcarea parcului Herastrau se face printr-un nou pasaj pietonal, care a inlocuit vechea trecere de pietoni. Accesul la transportul public se face printr-o noua statie, situata pe sos. Kiseleff, vechile statii fiind relocate pe noul amplasament", precizeaza PMB.