Pasageri blocați chiar și 7 ore în aeroport, din cauza vremii. „Nu știu ce să facem”

×
Codul embed a fost copiat

Ploaia îngheţată le-a făcut mari probleme celor care au fost nevoiţi să plece sâmbătă la drum. În aeroporturi, călătorii au aşteptat ore în şir să decoleze.

Pentru că aeronavele erau învelite în gheaţă, operaţiunile de degrivrare au dus la întârzierea sau chiar la anularea unor curse. Şi trenurile au circulat cu dificultate, iar călători au răbdat de frig. În plus, din cauza gheţii de pe stâlpi şi cabluri, sute de localităţi din sudul ţării au rămas fără energie electrică.

O familie cu doi copii încearcă de vineri să ajungă de la Bucureşti la Timişoara. Zborul a fost anulat de mai multe ori.

Pasageri: „Aseară ne-au ţinut că pleacă ba la 11, ba la 12 noaptea, ba la 1. La 2 jumătate că nu mai pleacă, ne-au dus la hotel. Ne-au zis că plecăm în dimineaţa aceasta. Și acum ne-au spus că e anulată cursă.”

Pasageri: „Ne-au trimis azi noapte la 3 şi jumătate la hotel, până azi dimineaţă la 8 (n.r - sâmbătă) am stat acolo şi acum ne-au promis că decolăm, dar nu mai decolăm. Nu ştiu ce o să facem, ce soluţii găsim, habar nu avem.”

Citește și
tren
Circulaţia trenurilor, afectată. Mai mulți copaci au căzut pe liniile de contact
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Oamenii spun că nimeni nu le-a dat nicio explicaţie.

Pasager: „Au decolat avioane de pe Otopeni, înseamnă că vremea nu e o problemă. Dacă aterizează avioane pe Timişoara, înseamnă că vremea nu e o problemă. Înseamnă că problema este la compania care asigură transportul aerian. Şi nimeni nu vrea să recunoască chestia asta şi nimeni nu vrea să ne spună nimic.”

Şi alte curse interne au avut întârzieri. Unii pasageri au renunţat să aştepte şi au cerut banii înapoi.

Pasager: „Zbor întârziat timp de trei ore către Iaşi. Următoarea cursă, care era la ora 5, nu are loc suficient să ia toţi pasagerii, care sunt nevoiţi să stea timp de 7 ore. Ar mai fi o cursă la 8. Eu am optat să îmi iau bănuţii înapoi, mă duc să îmi iau maşina să plec la Iaşi.”

Potrivit reprezentanţilor aeroportului, întârzierile sunt cauzate de operaţiunile de degivrare. Ploaia îngheţată acoperă aeronavele cu o pojghiță groasă. Pentru că sunt probleme de două zile, unii călători au venit şi cu 3 ore mai devreme.

„Dacă drumul nu e bun şi dacă întârzie şi dacă ceva se întâmplă. De aia ne-am trezit dimineaţa, ca să ajungem aici.”

Întârzieri au fost şi în Gara de Nord din Bucureşti. Cursa de la Constanța a ajuns cu mai bine de 3 ore şi jumătate mai târziu.

Pasager: „A fost foarte rău, am îngheţat în vagon. Foarte rău a fost, groaznic.”

Iar un tren care a plecat cu trei sferturi întârziere spre Bacău s-a blocat în Periş.

Pasager: „Stăm de două ore în frig. Fără curent.”
Reporter: „Nu bagă nici căldură?”
Călător: „Ce căldură? Nu ne bagă nimeni în seamă. Am încercat să vorbesc cu ei, nu se poate. Am un copil de 10 ani cu mine, doarme. E leşinată de frig. Leşinată.”

Din cauza ploii îngheţate şi a vântului puternic, locuitorii din zona Pipera-Voluntari au rămas fără energie electrică. Iar un transformator cu probleme, le-a dat mari emoţii oamenilor din acest bloc.

„Stăteam acasă şi am auzit o bubuitură. La transformatorul electric s-a produs scurtcircuit, de la vreme, se vede. Şi am rămas fără curent.”

„Abia ne-am trezit şi nu ştiam ce se întâmplă, că de obicei mai cade gheaţă de pe acoperit. Când ne-am uitat, o flamă puternică, chiar în colţ la blocul nostru. Am oprit siguranţele.”

„Nu ştiam ce s-a întâmplat. Bine că nu a luat foc şi că nu s-a întâmplat ceva cu maşinile care erau jos. Oamenii au rămas şi fără căldură, energie electrică şi apă caldă.”

„Aici e puţ, hidroforul nu funcţionează. Sunt norocoşi cei care au gaz.

În total, 32 de localităţi din Ilfov au rămas fără curent şi alte câteva zeci din Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi, - potrivit companiilor de distribuţie din Muntenia şi Dobrogea. Doar unele probleme s-au remediat.

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a trimis în Ialomiţa 16 generatoare de capacitate mare pentru a ajuta măcar în parte oamenii rămaşi în beznă.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
Cod galben de polei, în 6 județe. Până când va fi în vigoare avertizarea ANM

Un cod galben de polei și depuneri semnificative de gheață va fi în vigoare, până duminică la ora 10.00, în șase județe din estul, sud-estul și centrul Munteniei.

Circulaţia trenurilor este afectată de condiţiile meteo severe unde mai mulţi copaci, care au cedat sub greutatea gheţii, s-au prăbuşit pe firul de contact, ceea ce a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor.

Șir de incidente în Capitală din cauza poleiului. 120 de mașini, avariate

A fost o noapte de coşmar pe şoselele din Bucureşti şi alte nouă judeţe din ţară, unde vineri seară a fost emis cod portocaliu de polei, care a fost valabil până la 3 dimineaţa.

Recomandări
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline

SUA au pus capăt joi speranţei firave a palestinienilor de a deveni membri cu drepturi depline la ONU, impunând, în mod deloc surprinzător, un veto în Consiliul de Securitate cererii palestiniene, criticată de Israel.