Circulaţia trenurilor, afectată. Mai mulți copaci au căzut pe liniile de contact
Circulaţia trenurilor este afectată de condiţiile meteo severe unde mai mulţi copaci, care au cedat sub greutatea gheţii, s-au prăbuşit pe firul de contact, ceea ce a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor.
update 11:05 Circulaţia feroviară a fost reluată, sâmbătă, pe Magistrala 900, între staţiile CF Valea Albă - Drobeta Turnu Severin Marfă, judeţul Mehedinţi, după îndepărtarea unui copac căzut pe firul de tensiune, a anunţat Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
UPDATE 11:00 Linia de cale ferată Valea Alba - Drobeta Turnu Severin Marfuri a fost redeschisă începând cu ora 10:00, iar trenurile circulă în condiţii normale, informează CFR SA.
De asemenea, şi la intrare în Capitală se circulă în condiţii normale pe ambele fire între Buftea - Periş - Crivina, însă personalul feroviar rămâne pe teren pentru verificare şi intervenţie, dacă situaţia o impune din nou, precizează reprezentanţii companiei.
În ceea ce priveşte tronsonul Bucureşti - Lehliu, se fac ultimele verificări, astfel încât şi pe acest segment să se reia circulaţia în condiţii normale, fără ataşarea suplimentară a unei locomotivei Diesel.
Pe restul reţelei feroviare, traficul se desfăşoară în condiţii de iarnă, dar fără implicaţii majore în circulaţia trenurilor, subliniază CFR SA.
UPDATE 10:00 "Trenul care trebuia să ajungă în Reşita la ora 08:30, este acum în gară la Balota, după ce a rămas în câmp pentru că i s-a stricat locomotiva", a transmis un cititor. Potrivit acestuia, în tren nu este căldură şi nici curent, psagerii rămânând blocați. În comuna Șimian s-a rupt un cablu.
Un pasager se pare că și-a pierdut răbdarea și a plecat pe jos, prin zăpadă.
Sunt afectate relaţiile Bucureşti Nord - Lehliu şi Valea Alba - Drobeta Turnu Severin Mărfuri, secţii aflate pe raza Regionalelor Bucureşti şi Craiova, informează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
"Personalul feroviar este deja pe teren şi acţionează într-o primă etapă cu drezine pantograf pentru tăierea şi îndepărtarea copacilor prăbuşiţi, apoi se va interveni cu personal specializat pentru înlocuirea componentelor avariate, restabilirea alimentării firului de contact şi efectuarea reglajelor la catenară", se spune în comunicatul citat de Agerpres.
Potrivit documentului, pe sectorul Bucureşti - Lehliu, sector care are două fire de circulaţie, trenurile vor tranzita zona prin cuplarea unei locomotive Diesel la fiecare garnitură, până la finalizarea lucrărilor de intervenţie, care se vor desfăşura alternativ pe cele două fire. Tracţiunea Diesel este realizata cu două locomotive ale operatorului naţional CFR Călători.
Pe raza Regionalei CF Craiova, deoarece secţia de cale ferată Valea Alba - Drobeta Turnu Severin Mărfuri are un singur fir de circulaţie, trenurile care tranzitează zona au fost oprite în gările de pe traseu, măsură care va fi menţinută în toată perioada necesară desfăşurării intervenţiilor pentru tăierea, îndepărtarea copacilor şi restabilirea alimentării cu energie electrica a firului de contact.
De asemenea, în comunicat se menţionează faptul că se circulă în continuare în condiţii speciale la intrarea în Capitală, pe sectorul Buftea - Periş - Crivina, unde se înregistrează fluctuaţii de tensiune în linia de contact şi implicit întreruperi de alimentare cu energie electrică a locomotivelor.