Parcul auto al României continuă să îmbătrânească. Avem peste 3 milioane de autoturisme mai vechi de 20 de ani pe drumuri
În ciuda programelor Rabla, Rabla Plus, și Rabla Local, parcul auto al României, continuă să îmbătrânească.
Pe drumurile țării rulează acum, peste 3 milioane de autoturisme mai vechi de 20 de ani. În plus, mai bine de jumătate dintre maşinile românilor au motorizare diesel.
Este şi motivul pentru care ministrul mediului a anunțat că nu va mai subvenționa achiziția de mașini noi, pe motorină.
Acest tânăr din Prahova conduce o mașină care are aceeași vârstă cu el - 26 de ani. A rămas fără talon, în urma unui control în trafic. Nu pentru vreo defecțiune, spune el, ci din cauza stopurilor fumurii.
Șofer: "Mașina e din 1999, n-am avut nicio problemă tehnică, doar investiții din acestea de zi cu zi. Mai ieftină și la piese și la absolut tot, întreținere. Are 230 de mii, reali".
Potrivit ultimelor date făcute publice de Direcția Generală de Permise și Înmatriculări, anul trecut,
Numărul maşinilor de peste 20 de ani a crescut cu aproape 344 de mii. Adică 12,7%. Asta în vreme ce mașini cu o vechime de maximum 5 ani avem mai puține.
Inspectorii RAR spun că, de cele mai multe ori, mașinile vechi au probleme la semnalizare, faruri, frâne și sistemul de virare.
Gabriel Chelan, RAR Prahova: "Mare parte ne axăm pe mașinile vechi, care încercăm ușor-ușor să le scoatem din trafic, de fapt ele se scot singure de pe drumurile noastre, dar încercăm să depistăm cât mai multe încât să nu fie o probleme pentru ceilalți șoferi".
Preferința românilor pentru motoarele diesel, mai poluante, a rămas neschimbată.
Avem 4,3 milioane de autoturisme alimentate cu motorină, după ce - anul trecut - numărul lor a crescut cu 185 de mii. Asta în vreme ce parcul auto care funcționează pe benzină s-a mărit cu doar 48.000 de mașini. Tocmai de aceea, ministrul mediului a anunțat o schimbare.
Mircea Fechet, ministrul mediului: "Ne propunem să fim mai verzi, ne propunem să nu finanțăm și dieselul, e decizie pe care am luat-o și cu producătorii și cu importatorii, cred că am finanțat suficient diesel în România".
Ministrul Mediului spune că și-ar dori să crească valoarea ecotichetului pentru mașini electrice, însă nu promis că o va face.