Verdict final in cazul mortii lui Dan Condrea: patronul Hexi Pharma s-a sinucis. Anchetatorii nu au stabilit insa si de ce
Procurorii Parchetului General au stabilit ca patronul Hexi Pharma, Dan Condrea, s-a sinucis si au dispus clasarea dosarului privind decesul acestuia.
Anuntul a fost facut miercuri de Cornelia Adriana Sandru, consilier personal al procurorului general al Romaniei.
Anchetatorii nu au stabilit de ce si-a luat viata, cu o zi inainte sa fie audiat in scandalul dezinfectantilor diluati de mii de ori si vanduti in spitale.
"Date fiind concluziile raportului de expertiza tehnica, coroborate cu celelalte probe administrate in cauza, rezulta ca autoturismul, fara a avea defectiuni la sistemul de franare ori directie, avand o viteza de peste 100 km/h si fara a i se actiona sistemul de franare, a intrat in coliziune cu obstacolul ca urmare a actiunii conducatorului auto, care a schimbat directia de deplasare rectilinie inspre marginea carosabilului, desi o atare manevra era evidenta ca determina o stare de pericol grav si iminent, decesul reprezentand consecinta unui act suicidal", a declarat Cornelia Adriana Sandru.
Procurorii au stabilit ca, din probele administrate in cursul urmaririi penale, a rezultat ca, la data de 22 mai, ora 18,47, urmare a apelului telefonic primit la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112, organele de politie, ambulanta si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta au fost sesizate cu privire la faptul ca pe drumul ce leaga localitatile Buftea si Tamasi din judetul Ilfov a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane.
Cu prilejul efectuarii cercetarii la fata locului, s-a constatat ca accidentul rutier a avut loc pe DJ 101, la Km 2+500, pe drum in aliniament.
Autoturismul marca Opel Astra a fost gasit rasturnat pe partea dreapta, in afara partii carosabile, pe sensul de mers dinspre satul Tamasi catre orasul Buftea, la o distanta de circa 7 metri de partea carosabila.
"La fata locului s-a constatat prezenta urmelor de rulare, cu o traiectorie oblica spre dreapta, in lungime de 53,2 m, pozitionate pe acostament si spatiul verde, pe sensul de mers Tamasi - Buftea. Totodata, s-a constatat lipsa urmelor de franare ori de evitare a obstacolului (copac). Langa autoturism a fost gasita decedata o persoana de sex masculin. Personalul medical sosit cu doua ambulante la fata locului a constatat decesul victimei accidentului rutier, a carui identitate a fost stabilita ulterior ca fiind Condrea Dan-Alexandru, inclusiv prin raportul de expertiza intocmit de Institutul National de Criminalistica", a mai spus Cornelia Adriana Sandru.
Raportul de autopsie medico-legala intocmit in cauza de Serviciul de Medicina Legala Ilfov a concluzionat ca moartea lui Dan Condrea "a fost violenta, fiind cauzata de leziuni traumatice care s-au putut produce prin loviri de corpuri si planuri dure, cat si prin strivire de componentele unui autovehicul, urmare a unui impact cu un obstacol (politraumatism rutier) si sunt in legatura de cauzalitate directa neconditionata cu decesul".
La autopsie nu s-au constatat leziuni fara caracter vital sau leziuni care pot avea alt mecanism de producere decat cel anterior mentionat.
Potrivit celor constatate la fata locului, evenimentul rutier s-a produs in conditii de vizibilitate buna, carosabilul fiind uscat, fara denivelari sau obstacole pe directia de deplasare.
"Totodata, la locul faptei a fost identificata urma de rulare a autoturismului pana la locul impactului fara a se constata prezenta urmelor de franare ori a altor urme de evitare a obstacolului. Urmele de rulare evidentiate indica faptul ca autoturismul si-a schimbat la un moment dat directia de deplasare rectilinie, indreptandu-se spre marginea carosabilului, unde se aflau copaci. In zona in care a avut loc evenimentul rutier, la momentul respectiv, nu se aflau alte autovehicule in deplasare sau stationare", este o alta concluzie a Parchetului General.
In final, anchetatorii au stabilit ca Dan Condrea s-a sinucis.
"Date fiind concluziile raportului de expertiza criminalistica si ale raportului de expertiza tehnica, coroborate cu celelalte probe administrate in cauza, rezulta ca autoturismul, fara a avea defectiuni la sistemul de franare ori directie, avand o viteza de peste 100 km/ h si fara a i se actiona sistemul de franare, a intrat in coliziune cu obstacolul ca urmare a actiunii conducatorului auto, care a schimbat directia de deplasare rectilinie inspre marginea carosabilului, desi o atare manevra era evident ca determina o stare de pericol grav si iminent, decesul reprezentand consecinta unui act suicidal", a precizat procurorul Cornelia Adriana Sandru.