Parchetul General a clasat dosarul referitor la OUG 13
Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie a clasat dosarul referitor la OUG 13, a declarat purtatorul de cuvant sl institutiei.
In plin scandal referitor la acest act normativ, dupa ce Curtea Constitutionala admisese existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Ministerul Public si Guvern pe tema anchetei privind OUG 13, procurorul general al Romaniei, Augustin Lazar, declara ca Parchetul inaltei Curti de Casatie si Justitie va continua ancheta in cazul OUG 13, pentru fapte penale si persoane concrete cu care a fost sesizat, si nu va face evaluari ale legalitatii si oportunitatii actelor adoptate de alte puteri.
“Am vazut decizia Curtii Constitutionale, evident ca ea este obligatorie pentru toti si, raportat la motive, noi vom continua ancheta. Fara indoiala ca Ministerul Public este sesizat cu aspectele penale ale problemelor, cu fapte penale concrete si cu persoane concrete. Prin urmare, Ministerul Public nu va face evaluari ale legalitatii, ale oportunitatii actelor unei alte puteri, ci strict ne cantonam la aspecte penale care tin de competenta Ministerului Public”, a spus atunci Augustin Lazar.
Procurorul general al Parchetului inaltei Curti de Casatie si Justitie preciza ca ancheta privind OUG 13 va continua intrucat procurorul este obligat, conform articolului 5 din Codul de procedura penala, sa afle adevarul cu referire la persoanele, faptele si imprejurarile in care au fost comise faptele sesizare.
In dosarul privind OUG 13 de modificare a codurilor penale, procurorii DNA au dispus, in 24 februarie, clasarea cauzei avand ca obiect infractiunea prevazuta de articolul 13 din Legea 78/2000, respectiv folosire a influentei ori autoritatii ca persoana care indeplineste o functie de conducere intr-un partid, in scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite.
Anchetatorii au mai decis atunci disjungerea si declinarea la Parchetul de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru solutionarea cauzei legata de cinci infractiuni, respectiv: favorizare a faptuitorului; prezentare cu rea-credinta, de date inexacte, Parlamentului sau presedintelui Romaniei cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde savarsirea unor fapte de natura sa aduca atingere intereselor statului (prevazuta si sanctionata de Legea 115/1999 – a raspunderii ministeriale); sustragerea sau distrugerea de inscrisuri; sustragerea sau distrugerea de probe ori de inscrisuri; fals intelectual.
Directia Nationala Anticoruptie sustinea ca Ministerul Justitiei a distrus un document de la Ministerul pentru Relatia cu Parlamentul in care proiectul OUG 13 primea, cu foarte putin timp inainte de aprobarea in Guvern, aviz de oportunitate cu observatii si propuneri.
DNA preciza ca actul normativ avea, cu cateva ore inainte de aprobare, doar avizul Ministerului Afacerilor Interne, legat strict de infractiuni din domeniul circulatiei rutiere, si al Consiliul Legislativ, cu observatii privind caracterul de urgenta, iar ministrul Afacerilor Externe a semnat proiectul in sediul Guvernului, deoarece i s-a solicitat “pe loc” acest aviz.