Paradoxul autostrazilor neterminate din Romania: licitatiile dureaza mai mult decat lucrarile

×
Codul embed a fost copiat

Doar la noi se intampla asa ceva: licitatiile pentru construirea unei autostrazi dureaza mai mult decat lucrarea in sine.

Tronsonul care ar trebui sa lege Deva de Lugoj este blocat dupa mai bine de un an de cand autoritatile au dat unda verde proiectului. Noua luni de zile a durat licitatia si tot nu avem un castigator, pentru ca participantii se bat in contestatii. Asta, in timp ce pe soselele noastre aglomerate, in fiecare luna, mor sute de oameni.

La iesirea din Deva, pe drumul catre Lugoj, inca de acum un an ar fi trebuit sa fie asfalt, insa deocamdata nu e nimic.

Tronsonul are aproape o suta de kilometri si a fost impartit in patru loturi. Pe 3 dintre ele nu se stie nici macar cine o sa fie contructorul. Ani de zile s-au tot facut studii si intocmit hartii fara valoare, pe care statul a dat peste cinci milioane de euro.

In aprilie, anul trecut, s-a organizat licitatia pentru desemnarea constructorului. Insa rezultatele au fost contestate. Si de atunci nu se intampla nimic pe teren.

Citește și
autostrada transilvania
Dupa mai multe amanari, tronsonul de autostrada Orastie-Simeria a fost astazi inaugurat
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

"Depinde cand se termina, cum le da Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Daca nu suspenda, semnam contractele imediat, daca suspenda, in cele 11 zile de la contestatie, trebuie sa asteptam decizia CNSC si dupa aceea semnam", spune Dan Sova, ministrul marilor proiecte.

Legea prevede ca raspunsul Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor trebuie sa vina in 20 de zile. Dar raspunsul, poate fi la randul sau contestat in instanta si situatia se prelungeste la nesfarsit.

"Perioada de realizare a acestor investitii este de 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Speram ca in timp scurt sa se demareze aceste lucrarï", spune si Sorin Vasilescu prefectul de Hunedoara.

Asta inseamna ca abia in cel mai buna caz la Craciunul lui 2015 intre Deva si Lugoj ar putea fi autostrada. Din aceasta cauza, Romania nu are drumuri.

In 20 de ani, au fost construiti doar 550 de kilometri de autostrada, din 5 mii promisi de politicieni in fiecare campanie. Si avem doar bucati de autostrada. Drumuri care pornesc din camp si se sfarsesc tot in camp. Fara nicio logica, fara niciun plan. Am aratat aceste situatii la Romania te iubesc.

Ca sa traversezi Romania de la un capat la altul e un cosmar. Am pornit din Vama Veche, de langa mare si am iesit pe la vama Nadlac.

"Am parcurs 900 de km in 17 ore cu o viteza medie de 51 de km pe ora. Dupa un asemena drum, ca sunt obosit e putin spus, sunt frant, dar in acelasi timp sunt si dezamagit si umilit. Astea sunt drumurile din Romania", era concluzia la care ajungea atunci Alex Dima.

Vezi intregul experiment "Romania, te iubesc"

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Romania a lansat prima autostrada pe care o parcurgi in 7 minute.Harta marilor drumuri lasate in aer
Romania a lansat prima autostrada pe care o parcurgi in 7 minute.Harta marilor drumuri lasate in aer

Vazute din spatiu, autostrazile Romaniei arata ca niste puncte de suspensie pe o teza respinsa la Bacalaureat.

Dupa mai multe amanari, tronsonul de autostrada Orastie-Simeria a fost astazi inaugurat
Dupa mai multe amanari, tronsonul de autostrada Orastie-Simeria a fost astazi inaugurat

 Dupa mai multe amanari, astazi se inaugureaza sectorul de autostrada Orastie - Simeria din cadrul coridorului IV paneuropean.

Cum a ajuns autostrada Arad - Timisoara sa aiba nevoie de reasfaltare, la doi ani de la deschidere
Cum a ajuns autostrada Arad - Timisoara sa aiba nevoie de reasfaltare, la doi ani de la deschidere

De parca nu ar fi suficient ca suntem codasii Europei in materie de autostrazi, chiar si ce reusim sa construim nu apuca doua primaveri.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.