Pana informatică de la Microsoft a creat haos în aeroporturi. Cum au reacționat oamenii. „Cumpărăm apă cu 10 lei, lux”
Milioane de oameni au apucat să vadă vineri pentru câteva ore cum ar arăta lumea cu o pană globală a sistemelor informatice.
Au fost aproape 8.000 de zboruri anulate peste tot pe glob și sute de mii de călători abandonați zeci de ore în aeroporturi.
Pagubele sunt imposibil de calculat. De la legături de afaceri și zile de vacanțe pierdute, până la întâlniri de familie la care unii n-au mai ajuns.
Lungiți deloc confortabil pe scaune, călătorii priveau marea și valurile pe telefon.
Femeie: „Ne odihnim, că suntem în concediu. Cumpărăm apă cu 10 lei, cafea cu 25. Lux!”
Cei mai ghinioniști au pierdut o zi și jumătate din vacanța plătită.
Reporter: „Cursa dumneavoastră e la timp?
Bărbat: Nu, a fost amânată de ieri. E o mare neplăcere!”
După problemele de vineri cu zboruri anulate, amânate și avioane chemate la sol, șansele călătorilor de a ajunge la timp la destinație par favorabile.
În aeroportul Henri Coandă, la vremea prânzului, din 15 avioane programate să decoleze aveau întârzieri numai 3, între 20 și 50 de minute.
Un tânăr pakistanez a pierdut conexiunea cu avionul din Franța, care l-ar fi dus acasă.
Tânăr: „Sunt doctor acolo și am venit aici pentru o cercetare la Cluj.
Reporter: Ați aflat despre toată zăpăceala cu Microsoft ieri?
Tânăr: Nu, n-am auzit”.
De fapt, un prieten chiar i-a scris medicului că sute de mii de oameni așteaptă prin aeroporturi din Europa și America, dar nu l-a crezut. Acest episod i-a pus în gardă pe cunoscători. Majoritatea călătorilor iau totuși lucrurile așa cum sunt. Un avion care așteaptă în hangar e mai sigur decât unul în aer, cu un sistem vulnerabil.
Femeie: „Am știut că o să se remedieze, că n-avea cum să dureze atât. Dimineață trebuia să venim, dar din cauza întârzierilor din România s-a întâmplat să întârzie și acolo”.
Autoritățile internaționale spun că decalajele vor fi recuperate probabil până luni.
Femeie: „Mergem pe la magazine, luăm niște gustări... nu ne grăbim, deci nu ne deranjează”.
În Statele Unite, biletele la puținele zboruri care și-au respectat planul au fost de zeci de ori mai scumpe. Cât despre bagaje, proprietarii le vor recupera în câteva săptămâni.