Ofertele pregătite de companiile de linie. Cât costă un zbor până la Paris

×
Codul embed a fost copiat

În lupta împotriva companiilor aeriene low-cost, unele companii de linie mai taie din prețuri.

Le permit clienților, de exemplu, să-și cumpere bilete mai ieftine fără serviciile cu care i-au obișnuit, cum ar fi: masa din timpul zborului sau bagajul de cală inclus în preț. De cealaltă parte, sunt companii low-cost care încep să adauge costuri suplimentare entru bagajele de mână, până acum gratuite.

Reporter: „Dacă în acest moment încerc să îmi planific o vacanţă la Paris, la mijlocul lunii ianuarie de anul viitor, un motor de căutare îmi dă următoarele variante. Cel mai ieftin bilet este la o companie low-cost şi costă 74 de euro. Am inclus doar bagajul de mână.Dacă vreau mâncare pe timpul zborului sau bagaj de cală trebuie să plătesc în plus. Următoarea pe listă este o companie de linie. Aici biletul este 129 de euro. Şi chiar dacă vorbim de o companie de linie, nici aici nu sunt incluse taxele pentru mâncare sau bagajul de cală."

Pentru aceeaşi cursă, la aceeaşi companie de linie, un bilet cu toate facilităţile incluse trece de 230 de euro. S-a ajuns la această diferenţă pentru că tot mai multe companii tradiționale au început să vândă şi asemenea bilete „smart" sau „light", presate de competiţie. În România, 60% dintre zboruri sunt low-cost. Compania Tarom nu a aplicat încă această practică.

Ciprian Enea, reprezentant agenție turism:S-a ajuns în situaţia în care companiile care până acum câţiva ani să ofere odată cu un bilet şi masă la bord, şerveţele, căşti, două bagaje de cală, să vândă bilete fără nicio facilitate. Oamenii nu mai vor să plătească dublu."

Citește și
Aeroport Otopeni
Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Mamă: „O companie mai ridicată îţi oferă ceva de băut sau de mâncat, dar nu mi se pare aşa important. Important e să ajungem în siguranţă acasă"

Călător: „Noi, tinerii, nu prea punem acent pe confort, suntem mai mult pe distracţie."

Beneficiile sunt împărţite, spun cei care reprezintă drepturile pasagerilor.

Marian Mihail, Asociaţia pentru Protecţia Drepturilor Pasagerilor: „Companiile tradiţionale au un orar foarte bun de zbor, poţi să pleci dimineaţa şi să ajungi seara înapoi, operează pe aeroporturi mari, aproape de oraşe. Cât despre companiile low-cost, sunt ieftine, eficiente şi au flota nouă de avioane."

Valentin Iordache, purtător de cuvânt Otopeni: „Poate să aleagă să opereze la burduf, la pasarela de îmbarcare-debarcare sau poate să staţioneze pe platformă, iar pasagerii să fie transportaţi cu autocarul. Este mai ieftin, dar şi confortul pasagerilor este mai scăzut."

În schimb, ca să mai acopere din costuri, unele companii low-cost schimbă regulile privind bagajele de mână, până cum gratuite. De la 1 noiembrie, veţi putea lua la bordul aeronavelor Ryan Air două bagaje de mâna doar dacă aveţi bilet Priority.

Dacă nu, pe al doiela trebuie să îl duceţi la cală şi să plătiţi 8 euro. La Wizz Air, trebuie să lăsaţi bagajul mare de mână la biroul de check-in, care va fi transportat gratis la cală.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Ryanair și-a schimbat politica bagajelor de mână. Pasagerii vor plăti o nouă taxă
Ryanair și-a schimbat politica bagajelor de mână. Pasagerii vor plăti o nouă taxă

Compania aeriană low-cost Ryanair a anunţat, vineri, că începând cu data de 1 noiembrie 2018 toţi pasagerii vor trebui să plătească între şase şi zece euro pentru a putea lua la bordul avionului un bagaj de mâna cu greutatea de până la 10 kg.

Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg
Autorităţile promit un terminal nou la Otopeni, dar nu îl pot repara pe cel vechi. Nici lifturile nu merg

Aeroporturile din România au devenit neîncăpătoare. E vară şi sute de mii de oameni pleacă în vacanţe. Anul acesta numai pe Aeroportul Otopeni, principală poartă aeriană a ţării, vor trece 14 milioane de călători.

Compania aeriană îi va plăti doctoriței din Iași scaunul cu rotile distrus. Cum a fost umilită pe pistă
Compania aeriană îi va plăti doctoriței din Iași scaunul cu rotile distrus. Cum a fost umilită pe pistă

Reprezentanţii companiei unei companii aeriene low-cost s-au sesizat în cazul Andreei Nechita, doctorița rezidentă în scaunul cu rotile, din Iaşi, căreia i-a fost distrus scaunul în timpului zborului.

Cea mai mare grevă la Ryanair va afecta zeci de mii de clienţi în perioada 25-26 iulie
Cea mai mare grevă la Ryanair va afecta zeci de mii de clienţi în perioada 25-26 iulie

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, a anunţat miercuri că va anula peste 12% din zboruri din cauza grevei piloţilor, programată în perioada 25-26 iulie, transmite Reuters.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.